Sökning: "kunder och fastighetsmäklare"

Visar resultat 16 - 20 av 76 uppsatser innehållade orden kunder och fastighetsmäklare.

  1. 16. Individanpassade annonser : Ett hot mot integriteten eller ett fungerande koncept inom fastighetsmäklarbranschen?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Jennie Elofsson; Ida Juhlin; [2021]
    Nyckelord :Consumers; marketing; personalized ads; privacy; real estate agents; residential properties.; Bostadsobjekt; fastighetsmäklare; individanpassade annonser; marknadskommunikation; integritet; konsumenter; marknadsföring.;

    Sammanfattning : In recent years, personalized marketing has developed and the use of it has become more common in social media in Sweden. It has also increased as a preferred marketing method within the real estate industry after seeing how successful it has been in other industries. LÄS MER

  2. 17. Provisionsbaserad ersättning för fastighetsmäklare : “Kan provision ses som ett belöningssystem och motivationsdrivare?”

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Amanda Jönsson; Anna Lennartsson; Ebba Waldau; [2020]
    Nyckelord :Reward system; Commission-based salary; Motivation; Real estate agent; Financial incentives; Flexible salary system; Variable compensation; Maslow s hierarchy of needs; Belöningssystem; Provision; Motivation; Fastighetsmäklare; Finansiella incitament; Flexibelt lönesystem; Rörlig ersättning; Maslows behovstrappa;

    Sammanfattning : Sammanfattning Kurs: ​Ämnesfördjupande arbete, Ekonomistryning 15 hp (2FE24E)  Titel​: Provisionsbaserad ersättning för fastighetsmäklare “Kan provision ses som ett belöningssystem och motivationsdrivare?”  Författare​: Anna Lennartsson, Amanda Jönsson & Ebba Waldau  Examinator​: Pia Nylinder Handledare​: Cristoffer Lokatt Bakgrund och problem​: En vanlig syn på yrket som fastighetsmäklare anses för många vara ett mer statusyrke än slitsamt yrke. Det finns inga specifika regler för den utbetalda provisionens storlek till en fastighetsmäklare och grundidén för provision hänvisas till att individer skall motiveras av att kunna påverka vad de får i lön och därmed utföra ett bättre arbete. LÄS MER

  3. 18. Är pengar verkligen allt? : Generation Ys syn på provisionsbaserat belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Jenny Lagergren Thärn; Emma Korjonen; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Motivation; Reward system; Commission; Generation Y; Motivation; Belöningssystem; Provision;

    Sammanfattning : Generation Y är den generation som just nu befinner sig på arbetsmarknaden (Erickson, 2008). Denna generation bär med sig nya krav och behov in på arbetsplatser, bland annat vad gäller motivation och hur de för sig kring andra personer (Venuta, 2014; Treuren & Anderson, 2010). LÄS MER

  4. 19. "Jag äger mitt liv" : En studie om fastighetsmäklares erfarenheter av gränslösa arbetsvillkor

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Viktoria Arwidsson; Victoria Hedenquist; [2019]
    Nyckelord :gränslöst arbete; flexibel arbetstid; tillgänglighet; emotionellt arbete; styrning;

    Sammanfattning : Framväxten av ett alltmer flexibelt arbetsliv har bidragit till att gränserna mellan arbete och fritid successivt luckrats upp. Samtidigt har digitaliseringen möjliggjort för en ständig uppkoppling och med hjälp av olika teknologiska hjälpmedel kan individen numera arbeta vart som helst och när som helst. LÄS MER

  5. 20. Hur påverkas kundens val av fastighetsmäklare av mäklarens ålder och yrkeserfarenhet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Alkestrand; Hedvig Marmér; [2019]
    Nyckelord :age; work experience; real estate agent; choice; ålder; yrkeserfarenhet; fastighetsmäklare; val;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att undersöka hur en fastighetsmäklares ålder och yrkeserfarenhet påverkar kunder vid valet av mäklare.   Metod: Studien har tillämpat en kvantitativ forskningsansats med ett deduktivt förhållningssätt. LÄS MER