Sökning: "kunder och fastighetsmäklare"

Visar resultat 21 - 25 av 76 uppsatser innehållade orden kunder och fastighetsmäklare.

  1. 21. Personliga varumärken på Instagram : En studie om Instagrams roll för unga fastighetsmäklares marknadsföring av sig själva

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Erica Burman; Anna Jonsson; [2019]
    Nyckelord :personal branding; Instagram; social media; real estate agent; personligt varumärke; Instagram; sociala medier; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : The tough and steadily increasing competition within the brokerage industry places greater pressure on self-marketing with the goal of distinguishing oneself from the competitors. This study examines, through a quantitative in combination with a qualitative approach, how real estate agents work with their personal brands as well as how they convey this through Instagram to distinguish themselves among the increasing number of competitors. LÄS MER

  2. 22. Vilande lagfart vid köp av del av fastighet : Avskaffande av expeditionsavgiften

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Linda Svedman; Josefina Svens; [2019]
    Nyckelord :Registration of ownership; purchase of part of a property; expedition fee.; Vilande lagfart; lagfart; köp av del av fastighet; expeditionsavgift.;

    Sammanfattning : Ansökan om lagfart som blir vilandeförklarad vid köp av del av fastighet kan användas för att säkra ägandet. En expeditionsavgift à 825 kronor skall erläggas av köparen när vilandebeslutet tas. Ytterligare en expeditionsavgift à 825 kronor skall erläggas av köparen när den vilande lagfarten blir en beviljad lagfart eller avslagen. LÄS MER

  3. 23. Potentiella köpares syn gällande fastighetsmäklares agerande under visningstillfälle

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Joachim Bäckström; Oscar Ekberg; [2018]
    Nyckelord :The role of real estate agent; trust; reputation and image; potential buyers; housing listing; Rollen som fastighetsmäklare; förtroende; rykte och image; potentiella köpare; visningstillfälle;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur fastighetsmäklare i Sverige kan arbeta för att bättre uppfylla köparens förväntningar vid bostadsvisningar och därmed öka sannolikheten till framtida samarbeten. I dagsläget är förtroendet för fastighetsmäklare lågt och yrket är förankrat med mycket fördomar, endast 6 % säger att de känner förtroende för fastighetsmäklare. LÄS MER

  4. 24. Varför väljer inte fler konsumenter att anlita en nätmäklare? : En fallstudie om den traditionella mäklartjänsten och nätmäklartjänsten.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Emmy Didriksson; Andersson Robert; [2018]
    Nyckelord :Traditionell fastighetsmäklare; nätmäklare; förmedlingstjänst;

    Sammanfattning : Att sälja en bostad är för många den största transaktionen i deras liv vilket i sin tur innebär att man bör välja den fastighetsmäklare som matchar ens preferenser bäst. Bostadsbranschen är idag influerad av en mängd aktörer som erbjuder en snarlik förmedlingstjänst och har varit densamma under många årtionden. LÄS MER

  5. 25. Den stora affären : En kvalitativ undersökning på kundens val av fastighetsmäklare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Bergh; Cecilia Risvall; [2018]
    Nyckelord :beslutsprocess; företagsekonomi; fastighetsmäklare; fastighetsköp;

    Sammanfattning : För många är bostadsaffären den största och viktigaste affär de kommer genomföra under sin livstid. Eftersom denna affär har så pass stor betydelse väljer de flesta att anlita en fastighetsmäklare som stöd och hjälp under sin försäljning. LÄS MER