Sökning: "kunders attityd"

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden kunders attityd.

  1. 1. Cirkulära affärsmodeller och kundens delaktighet : En studie om faktorer som driver deltagandet i cirkulära tjänster

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Elise Astrid Persson; Embla Browall; [2023]
    Nyckelord :cirkulära affärsmodeller; theory of planned behavior; cirkulära tjänster; återtag; reparation; uthyrning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders deltagande i cirkulära tjänster, ett ämne som tidigare ofta behandlats ur ett företagsperspektiv. Konsumentperspektivet är ett viktigt tillägg eftersom forskning har visat en minskad efterfrågan på cirkulära tjänster även om många kunder ställer sig positiva till deltagande. LÄS MER

  2. 2. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  3. 3. Hur marknadsför man till den teknikdrivna generationen som ständigt utsätts för ny information? : Tjejer tillhörande generation Z: deras attityd och köpintention av marknadsföring på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Isabelle Geidemark; Jessica Hovergren Multas; [2022]
    Nyckelord :Instagram; Attityd; Köpintention; Marknadsföringsverktyg.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken attityd och köpintention finns hos tjejer i generation Z i relation till marknadsföring på Instagram? Är köpintentionen positivare för en typ av marknadsföring på Instagram?  Syfte: Syftet studien är att undersöka tjejer i generation Z’s attityder och köpintentioner av marknadsföring på Instagram. Vad det är för marknadsföring som når ut genom bruset? Av en beskrivande analys av enkätsvaren kan resultatet av denna studie hjälpa företag att förstå deras kunders preferenser inom marknadsföring på Instagram, där tjejer tillhörande generation Z är målgruppen. LÄS MER

  4. 4. Återbruk av byggprodukter i nybyggnation av bostäder - en studie av klimatpåverkan, kostnad och genomförbarhet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära

    Författare :Filip Simonsson; [2021]
    Nyckelord :Återbruk. Cirkulärt byggande. Koldioxidekvivalent. Byggprodukter. Flerbostadshus. Nybyggnation. Radiatorer. Aluminiumprofiler.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In 2018 the Swedish construction and real estate industry accounted for 21 % of the country’s greenhouse gas emissions. In 2045, Sweden aims to reach net zero emissions of greenhouse gases. LÄS MER

  5. 5. Insta(nt) Attitydförändring : Kunders attitydförändring beroende påbemötanden av negativ kundkritik på Instagram

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Saga Ryttegård; Erik Berglund; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att djupare utforska relationen mellan företags bemötande av negativkritik på Instagram och förändringen i kundens attityd efter responsen i fråga. Fem olika typerav bemötanden har identifierats och presenterats. LÄS MER