Sökning: "kunders förväntningar och upplevelser"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kunders förväntningar och upplevelser.

  1. 1. “Fake it til you make it” : - en kvalitativ studie om butiksmedarbetares upplevelser av emotionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Ramström; Stina Sirén; [2023]
    Nyckelord :Retail; retail employee; store manager; customer interaction; handling emotions; emotional labor; emotional rules; surface acting; deep acting; social support; organizational conditions;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of how retail employees experience the organizational conditions in the workplace in order to be able to perform emotional work in relation to customers. The study is conducted through six qualitative semi-structured interviews with retail employees who are employed in different companies in the retail industry in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Tjänsteföretagets möjligheter att påverka serviceupplevelsen : en studie om företags värdeerbjudanden och påverkan på kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tove Johansson; [2017]
    Nyckelord :Service marketing; service logic; value creation; experience-based services; credence-based services; Tjänstemarknadsföring; tjänstelogik; värdeskapande; upplevelsebaserade tjänster; förtroendebaserade tjänster;

    Sammanfattning : Since the turn of the century, the focus in marketing has shifted to a service-centred view, where co-creation of value between customer and business is central. Services, which are characterized by intangible resources, co-production and heterogeneity, account for the majority of employment in society today. LÄS MER

  3. 3. Kvinnors karriärer inom revisions-branschen och kundens inverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Elenore Larsson; Berina Gacanin; [2017]
    Nyckelord :Kvinnors karriärer; revisionsbranschen; kundens inverkan; könsstereotyper; förväntningar; egenskaper;

    Sammanfattning : Revisionsbranschen har länge varit en erkänt mansdominerad bransch. Allt fler kvinnor träder in i branschen och andelen kvinnliga revisorer förväntas öka i takt med generationsskiftet. Kvinnor har dock svårt uppnå det högsta steget inom revisionsbranschens, vilket är delägarnivå. LÄS MER

  4. 4. Kvinnors karriärer inom revisionsbranschen och kundens inverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Berina Gacanin; Elenore Larsson; [2017]
    Nyckelord :Kvinnors karriärer; Revisionsbranschen; Kundens inverkan; Könsstereotyper; Förväntningar; Egenskaper;

    Sammanfattning : Revisionsbranschen har länge varit en erkänt mansdominerad bransch. Allt fler kvinnor träder in i branschen och andelen kvinnliga revisorer förväntas öka i takt med generationsskiftet. Kvinnor har dock svårt uppnå det högsta steget inom revisionsbranschens, vilket är delägarnivå. LÄS MER

  5. 5. Reklamationer ur ett kundperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :reklamationshantering; upplevd rättvisa; servicemisslyckandets betydelse; förtroende;

    Sammanfattning : Medan tjänsteföretag inte har förmågan att förutse alla problem, så har demöjligheter att lära sig att hämta sig från dem. Att sträva efter att skapa kundnöjdhet är engrundläggande förutsättning för marknadsföring. När en missnöjd kund väljer att reklamerahar företaget möjligheten att gottgöra kunden. LÄS MER