Sökning: "kundfeedback"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kundfeedback.
1. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER
2. Collecting and Integrating Customer Feedback: A Case Study of SaaS Companies Working B2B
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Even though companies are aiming for an agile way of working, and by that mainly focusing on providing value to their customers, it is challenging to get accurate customer data. Software companies are struggling in effectively and efficiently integrating customer feedback in their development processes. LÄS MER
3. Moving from customer feedback to organizational learning : A case study of a Swedish DSO
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Customer-orientation is a strategy that has been adopted by many organizations. This strategy refers to the ability to assess the customer's perception of the service quality, for instance through customer feedback. Customer feedback can be acquired through surveys or given to the frontline employees. LÄS MER
4. Hur hanterar restauranger kundfeedback via sociala medier? : Kundfeedback och dess inverkan i restaurangers operativa verksamhet
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av kundfeedback kan idag inte underskattas. För att undersöka dess inverkan krävs vetskap kring vilka dialogstrategier restauranger implementerar. Information om dess inverkan i den operativa verksamheten samt vetskap om varför restauranger väljer att hantera samt åtgärda kundfeedback. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER
5. Analys kring kundfokuset inom agil systemutveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Vår undersökning kommer handla om kundfokuset inom agila utvecklingsmetoder. Vi vill skapa en förståelse samt en bredare bild över hur arbete och kommunikationen inom agila utvecklingsmetoder påverkar företag och deras kunder. LÄS MER