Sökning: "kundfeedback"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kundfeedback.

  1. 1. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Albin Eriksson; Anton Mauritzon; [2022]
    Nyckelord :Aspect-based sentiment analysis; Aspect extraction; BERT; Business Intelligence; Dependency parsing; Ecommerce; KB-BERT; Sentiment analysis; Sentiment classification; Aspektbaserad sentimentanalys; Aspektextraktion; BERT; Business Intelligence; Dependensparsning; E-handel; KB-BERT; Sentimentanalys; Sentimentklassificering;

    Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER

  2. 2. Collecting and Integrating Customer Feedback: A Case Study of SaaS Companies Working B2B

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Ahlgren; Johanna Dalentoft; [2020]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; SaaS; customer feedback collection; B2B; user input; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Even though companies are aiming for an agile way of working, and by that mainly focusing on providing value to their customers, it is challenging to get accurate customer data. Software companies are struggling in effectively and efficiently integrating customer feedback in their development processes. LÄS MER

  3. 3. Moving from customer feedback to organizational learning : A case study of a Swedish DSO

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Alexander Skogsberg; Marja Wedberg; [2019]
    Nyckelord :customer feedback; customer-orientation; knowledge transfer; regulated monopoly; kundfeedback; kundorientering; kunskapsöverföring; reglerat monopol;

    Sammanfattning : Customer-orientation is a strategy that has been adopted by many organizations. This strategy refers to the ability to assess the customer's perception of the service quality, for instance through customer feedback. Customer feedback can be acquired through surveys or given to the frontline employees. LÄS MER

  4. 4. Hur hanterar restauranger kundfeedback via sociala medier? : Kundfeedback och dess inverkan i restaurangers operativa verksamhet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Victor Mannerson; Henri Mark; [2018]
    Nyckelord :Social media; restaurant; dialogue strategies; customer feedback; marketing mix; CRM; SCRM; rumour exposure; private channels.; Sociala medier; restaurang; dialogstrategier; kundfeedback; marknadsmix; CRM; SCRM; ryktesspridning; privata kanaler;

    Sammanfattning : Bakgrund: Betydelsen av kundfeedback kan idag inte underskattas. För att undersöka dess inverkan krävs vetskap kring vilka dialogstrategier restauranger implementerar. Information om dess inverkan i den operativa verksamheten samt vetskap om varför restauranger väljer att hantera samt åtgärda kundfeedback. Forskningsfrågor: 1. LÄS MER

  5. 5. Analys kring kundfokuset inom agil systemutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :David Henriksson; Jon Källgren; Niklas Hallgren; [2015]
    Nyckelord :Utvecklingsmetoder; utveckling; kund; kundfokus; projekt; kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vår undersökning kommer handla om kundfokuset inom agila utvecklingsmetoder. Vi vill skapa en förståelse samt en bredare bild över hur arbete och kommunikationen inom agila utvecklingsmetoder påverkar företag och deras kunder. LÄS MER