Sökning: "kundfokus tjänsteföretag"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundfokus tjänsteföretag.

  1. 1. Kundinvolvering i modern tjänsteutveckling : Kundens roll och bidrag i en kundcentrerad tjänsteutvecklingsprocess

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Martina Byström Öhrnell; Adam Ekström; [2016]
    Nyckelord :Customer involvement; Customer participation; New service development; Service innovation; Service design; Kundinvolvering; Tjänsteutveckling; Tjänsteinnovation; Tjänstedesign; Co-creation;

    Sammanfattning : Problemformulering: I och med kundens roll i värdeskapandet måste företag få kunskap i hur deras kunder kan involveras, och även utveckla formella processer för det. I och med tjänsternas allt större roll i världen krävs en ständig utveckling av teorier kring området. LÄS MER

  2. 2. Vem är vi eller vad är vi? : -En studie av identiteter hos ett tjänsteföretag

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Olof Lundberg; Thomas Johansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ledningen för försäkringsbolaget i denna studie arbetar med att implementera ett nytt kommunikationskoncept som vi kallar ”socialt ansvarstagande”. Detta koncept ska förankras, både externt ut mot kund samt internt hos personal. LÄS MER

  3. 3. Hur ser organisationskulturen ut i ett tjänsteföretag?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Branthammer; Kristiina Sandblad; Sara Jonsson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att genom en kartläggning av organisationskulturen i ett tjänsteföretag, öka förståelsen för hur kulturen ser ut i denna typ av verksamhet. Avsikten är att ge en rik och nyanserad bild av kulturen. LÄS MER