Sökning: "kundgrupp butik"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kundgrupp butik.

  1. 1. Kläduthyrning - framtidens textila konsumtionssätt? : En undersökning av möjligheter för prenumerationsbaserad uthyrning av textila friluftsprodukter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amelia Lind; Anneli Hageström; [2019]
    Nyckelord :Clothing rental; subscription; outdoor clothing; collaborative consumption; consumer behavious; collaborative fashion consumption; Kläduthyrning; prenumeration; friluftskläder; kollaborativ konsumtion; konsumentbeetende;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker möjligheter för utveckling av prenumerationsbaserad uthyrning av friluftskläder med utgångspunkt i pilotprojektet lanserat av företag X. Detta genom att besvara om det finns intresse och en potentiell marknad för uthyrning via prenumeration av friluftskläder, vad som krävs av en uthyrningstjänst för att konsumenter ska övergå till att prenumerera på att hyra sina kläder istället för att köpa nya, samt hur ett koncept kan utformas där utbudet upplevs som tillräckligt och personligt för varje kund. LÄS MER

  2. 2. Lyx är att inte dela på allt : Begränsningar för auktoriserade återförsäljare i selektiva distributionssystem att använda digitala plattformar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Lovisa Lewin; [2018]
    Nyckelord :selektiv distribution; tredjepartsplattformar; digital marknad; konkurrensrätt;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera i vilken utsträckning leverantörer kan uppställa begränsningar för auktoriserade återförsäljare i ett selektivt distributionssystem att använda tredjepartsplattformar. Det gör att konkurrensbegränsningar behandlas i en mer eller mindre fallande ordning av svårighetsgrad för auktoriserade återförsäljare att i vidareförsäljning av leverantörens produkter använda digitala tjänster. LÄS MER

  3. 3. En föränderlig butik : optimering av butikslayout för second hand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Madelene Burman; Madeleine Thorell; [2017]
    Nyckelord :Layout; Second hand; Optimization; Layout; Second hand; Optimering;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to research how second hand stores can optimize their store layout. The delimitations have been restricted to the exterior, interior, layout and display variables within the design of layout design. Second hand is an increasingly growing industry that a lot of people have different opinions about. LÄS MER

  4. 4. Urban Outfitters : En Extensiv Marknadsplan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HENRIC ANDERSEN; Martina Edvardsson; [2011]
    Nyckelord :urban outfitters; konsument; göteborg; etableringsmiljö;

    Sammanfattning : Som Göteborgs marknad ser ut idag erbjuder utbudet både en bredd och ett djup. Många butiker ligger tillgängliga i eller med närhet till stadens centrum. Då det inte direkt finns en lucka i marknaden är det metavärdet och produktmixen som avgör valet av varumärke för konsumenten. LÄS MER

  5. 5. Skyltfönstret - en kommunikationskanal? : Upplever dagens konsumenter att butikens skyltfönster används som en kommunikationskanal?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Carl-Johan Lindervik; Lisa Karlsson; [2010]
    Nyckelord :Kommunikationskanal;

    Sammanfattning : Skyltfönstret är butikens ansikte utåt och ett sätt för dagens butiker att marknadsföra sig och sina produkter. Inom handeln idag finns en uppsjö av olika butiker och företag som alla konkurrerar om konsumenternas ekonomiska medel och uppmärksamhet, med hjälp av olika produkter och varumärken. LÄS MER