Sökning: "kundgruppen"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet kundgruppen.

  1. 1. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER

  2. 2. Concept development of a compression molding machine for biocomposite materials

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Gusten Perttu; Adam Larsson; [2022]
    Nyckelord :compression molding; biocomposite material; upcycling; machine element; standard beam cases; CAD; finite elemental analysis; hydraulics; mechanical engineering; concept generation; product development; concept development; formpress; gjutforma; biokomposit material; konceptgenerering; produktutveckling; konceptutveckling; hydraulik; finita elementanalys; återanvändning; maskinelement; maskinteknik;

    Sammanfattning : The growing concern with the environmental impacts of disposable products has placed an emphasis on ensuring the sustainability of material systems. A shift in the selection of material can decrease the negative effects of disposable products. LÄS MER

  3. 3. Influencers den nya tidens marknadsförare : En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabella Gehrke; Erik Nordenadler; Emily Almqvist Daniel; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Generation Z; EWOM; Köpprocess; Varumärke.;

    Sammanfattning : Titel: Influencers den nya tidens marknadsförare – En kvantitativ studie om influencer marketing och dess påverkan på konsumenters köpprocess samt uppfattning om varumärken. Författare: Emily Almqvist Daniel, Erik Nordenadler & Isabella GehrkeHandledare: Afshin AfsharipourExaminator: Christine Tidåsen Ämne: Kandidatuppsats, 15hp. LÄS MER

  4. 4. Penningtvätt : Hur påverkas kundförtroendet?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Vestman; [2020]
    Nyckelord :Penningtvätt; kundförtroende; bankers agerande; kunders attityd; kunders medvetenhet; kunders agerande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : År 2017 rapporterar medier om misstänkt penningtvätt i Danske Bank och året därpå fastslås att banken gjort sig skyldig till allvarliga brott. Tiotusentals kunder lämnar banken och bankens aktiekurs rasar till följd av risk för dyra böter. Det talas om att händelsen kan utgöra den största penningtvättskandalen i modern historia. LÄS MER

  5. 5. Standardisering av pillerdosa med alarm

    M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)

    Författare :Ibrahim Alhelfi; [2020]
    Nyckelord :Victrix AB; standardization; Victrix AB; standardisering;

    Sammanfattning : Behandling med medicin innebär att inta rätt medicinsk mängd vid rätt tidpunkt. Mer en 50 % av patienterna missar minst en gång per vecka att inta sina mediciner enligt vårdrekommendationen. Victrix AB ville skapa en pillerdosa apparat som är anpassad för patienter med olika sjukdomar och svårigheter. LÄS MER