Sökning: "kundhantering"
Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet kundhantering.
16. IT-Moln så långt ögat når? : En rapport om IT-stöd för kundarbetet i nystartade företag
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Detta examensarbete behandlar ämnena molnteknik och IT-stöd för kundarbetet i nystartade företag och har främst utförts åt en extern beställare, företaget Approdites AB. Företaget önskade information och rekommendationer gällande potentiella tjänster för IT-stöd som de skulle kunna använda sig av i sitt arbeta med kunderna. LÄS MER
17. Hur sprids tyst kunskap inom ett tekniskt konsultföretag?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Kunskap är fakta och information som en individ erhållit och utvecklat genom erfarenhet och utbildning. Med tyst kunskap menas den kunskap som är högst personlig, svår att formulera och finns vanligtvis i de färdigheter samt rutiner som en individ besitter. LÄS MER
18. Utveckling av dokumentbaserad fakturahantering för ett småföretag
M1-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Jag har utvecklat ett dokumentbaserat fakturahanteringssystem åt Sundborgs svets o rep på Väddö. Ett företag som tidigare skött all sin fakturering och kundhantering i pappersformat. LÄS MER
19. Customer Relationship Management : en studie om CRM-system ur ett traditionellt samt molnbaserat perspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : CRM-system har visat sig vara ett allt mer vanligt och effektivt marknadsföringsverktyg. Ett CRM-system hjälper ett företag att strukturera samtliga kunder samt information om kunderna på ett ställe. Målet med ett CRM-system är att förstå kundens behov och dess värde för företaget. LÄS MER
20. CRM-systems påverkan på tjänsteföretag och dess kundrelationer
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Kurs: Mälardalens Högskola, EIK021, Kandidatuppsats i IT-ekonomi, 15 HP Titel: Hur hanterar ett tjänsteföretag CRM-system och hur påverkar det deras kundrelationer? Författare: Västerås Västerås Västerås Marlene Elias Nisha Singh Juan Solano Espinoza Handledare: Marie Mörndal, Mälardalens Högskola Problem: Idag definieras CRM som affärsstrategi i företagen. Denna strategi finns för att kunna skapa en bättre samt en långvarig relation mellan kund och företag. LÄS MER