Sökning: "kundhantering"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet kundhantering.

  1. 16. IT-Moln så långt ögat når? : En rapport om IT-stöd för kundarbetet i nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Anna Nordqvist; [2012]
    Nyckelord :the cloud; IT support; start up companies; cloud computing; molntjänster; CRM; kundhantering; nystartade företag; IT-stöd;

    Sammanfattning : Detta examensarbete behandlar ämnena molnteknik och IT-stöd för kundarbetet i nystartade företag och har främst utförts åt en extern beställare, företaget Approdites AB. Företaget önskade information och rekommendationer gällande potentiella tjänster för IT-stöd som de skulle kunna använda sig av i sitt arbeta med kunderna. LÄS MER

  2. 17. Hur sprids tyst kunskap inom ett tekniskt konsultföretag?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Patrik Olsson; Cecilia Werner; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Kunskap är fakta och information som en individ erhållit och utvecklat genom erfarenhet och utbildning. Med tyst kunskap menas den kunskap som är högst personlig, svår att formulera och finns vanligtvis i de färdigheter samt rutiner som en individ besitter. LÄS MER

  3. 18. Utveckling av dokumentbaserad fakturahantering för ett småföretag

    M1-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Jenni Sundborg; [2010]
    Nyckelord :C#; Oracle; .NET;

    Sammanfattning : Jag har utvecklat ett dokumentbaserat fakturahanteringssystem åt Sundborgs svets o rep på Väddö. Ett företag som tidigare skött all sin fakturering och kundhantering i pappersformat. LÄS MER

  4. 19. Customer Relationship Management : en studie om CRM-system ur ett traditionellt samt molnbaserat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Karlsson; Josefine Swahn; [2010]
    Nyckelord :CRM; Customer Relationship Management; relationsmarknadsföring; kundrelation; kundvärde; kundvård; kundhantering; kommunikation; molntjänst; Microsoft Dynamics CRM;

    Sammanfattning : CRM-system har visat sig vara ett allt mer vanligt och effektivt marknadsföringsverktyg. Ett CRM-system hjälper ett företag att strukturera samtliga kunder samt information om kunderna på ett ställe. Målet med ett CRM-system är att förstå kundens behov och dess värde för företaget. LÄS MER

  5. 20. CRM-systems påverkan på tjänsteföretag och dess kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Nisha Singh; Marlene Elias; Juan Espinoza Solano; [2009]
    Nyckelord :CRM-system; Relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Kurs: Mälardalens Högskola, EIK021, Kandidatuppsats i IT-ekonomi, 15 HP Titel: Hur hanterar ett tjänsteföretag CRM-system och hur påverkar det deras kundrelationer? Författare: Västerås Västerås Västerås Marlene Elias Nisha Singh Juan Solano Espinoza Handledare: Marie Mörndal, Mälardalens Högskola Problem: Idag definieras CRM som affärsstrategi i företagen. Denna strategi finns för att kunna skapa en bättre samt en långvarig relation mellan kund och företag. LÄS MER