Sökning: "kundinformation"

Visar resultat 1 - 5 av 51 uppsatser innehållade ordet kundinformation.

  1. 1. AI inom banker : Befintliga AI implementeringar och etisk problematik inom banker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Almir Smrkovic; Muaaz Alsayed Ali; Albin Andersson; [2023]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; Automation; Bank; Ethics; Implementation; Innovation; Moral; Artificiell intelligens; Automatisering; Bank; Etik; Implementering; Innovation; Moral;

    Sammanfattning : Banker lägger historiskt sett mycket fokus på en stabil och säker utveckling av dess verksamhetsprocesser. Den teknologiska utvecklingen i samhället gör att det blir alltmer nödvändigt för banker att utveckla sina system för att möta denna förändring. LÄS MER

  2. 2. Navigating NPD in Unfamiliar Markets : Keys for a Successful Process Execution in Uncertainty

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Julia Jonsson; Hildegunn Strand; [2023]
    Nyckelord :New Product Development; Radical Innovation; Unfamiliar Markets; Familiar Markets; Product Innovation; NPD process.; Ny produktutveckling; Radikal Innovation; Okända Marknader; Kända Marknader; Produktinnovation; NPD-process.;

    Sammanfattning : Innovation is a crucial activity to ensure companies’ viability and is increasingly important to sustain competitive advantage. Globalization and the accelerating technological development are creating new markets previously not explored. LÄS MER

  3. 3. Customer Acquisition Process Digitalization: A Case Study on the Use of Machine Learning in The Corporate Insurance Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Klara Larsson; Freja Ling; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; Customer Classification; Customer Acquisition; Machine Learning; Insurance Industry; Corporate Insurance; B2B; AI-CRM; Kundrelationssystem CRM ; Kunklassificering; Nykundsbearbetning; Maskininlärning; Försäkringsbranchen; Företagsförsäkring; B2B; AI-CRM;

    Sammanfattning : This thesis explores the application of machine learning 8ml9 techniques in customer classification and their intergration into customer relationship management (CRM) systems within the corporate insurance industry. The research aims to address the gap in the use of AI-CRM for the corporate insurance industry. LÄS MER

  4. 4. Testing the Security of a Kubernetes Cluster in a Production Environment

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Francesco Giangiulio; Sébastien Malmberg; [2022]
    Nyckelord :Kubernetes; AKS; Security; Omnia; Kubernetes; AKS; Säkerhet; Omnia;

    Sammanfattning : Enterprise grade Kubernetes solutions which are offered by large corporations like Microsoft have become very popular in the most recent years. To protect the integrity of customer information, which resides on shared resources in the Kubernetes cloud, adequate security measures need to be in place. LÄS MER

  5. 5. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER