Sökning: "kundkommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet kundkommunikation.

  1. 1. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Ahlm; Pavel Dan; [2023-02-16]
    Nyckelord :kris; krishantering; kristeam; risk; kriskommunikation; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Evaluating Marketing Initiatives using Explainable Machine Learning : An Alternative to Attribution Models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :João Ferreira; [2023]
    Nyckelord :Explainable Machine Learning; Attribution models; Marketing Automation; Search Engine Optimization; A B testing; Definierad maskininlärning; Attributionsmodeller; Automatisering av marknadsföring; Optimering av sökmotor; A B-tester;

    Sammanfattning : Since its inception, Marketing has always needed more clearly defined incrementality, i.e., a measurement of advertisement effectiveness. Nowadays, Marketing is an evergrowing business; within it, Digital Marketing is taking the spotlight. LÄS MER

  3. 3. The road towards the flawless residence : A case study in process- and quality management

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Conny Andersson; David Björk; [2021]
    Nyckelord :Experience feedback; Process control; CSI; Customer Satisfaction Index; Continuous improvement; Quality control.; Erfarenhetsåterföring; processarbete; kvalitetsstyrning; NKI; förbättringsarbete.;

    Sammanfattning : This study was initiated to examine whether processes of the construction company JM ABare followed and how they can be streamlined, if the targeted goals are reached, and whenand why prescribed routines are abandoned. The study was carried out through onlinequalitative interviews with supervisors at nine examined construction projects, and withofficials within the JM AB organization. LÄS MER

  4. 4. Kundbaserad fastighetsförvaltning – Kundnöjdhetens påverkan på fastighetsförvaltning

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Tobias Ronström; Joakim Källqvist; [2020]
    Nyckelord :Real estate management; Customer satisfaction; Customer-oriented management; Fastighetsförvaltning; Kundnöjdhet; Kunddriven förvaltning;

    Sammanfattning : Fastighetsförvaltning var tidigare ett tekniskt område där arbetet utgick från fastigheterna.Detta är något som inte det närmsta passar in på dagens fastighetsförvaltning, som utgår från flera intressenter och parametrar. Förvaltningen utgörs idag av flera tjänster som fungerar som ett helhetserbjudande för hyresgästerna. LÄS MER

  5. 5. *Alternativ fakta - En netnografisk flerfallsstudie om newsjacking på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellen Johansson; [2017]
    Nyckelord :Newsjacking; Marknadsföring; Kommunikation; Sociala medier; Viral; Realtidsmarknadsföring; eWOM;

    Sammanfattning : De sociala mediernas popularitet, framfart och ökande affärsbetydelse för företagen innebär nya möjligheter inom marknadsföring och kundrelationer. Newsjacking är ett begrepp som syftar till att utnyttja aktuella nyheter och stora händelser för att generera engagemang på de egna sociala medier kanalerna. LÄS MER