Sökning: "kundkrav"

Visar resultat 21 - 25 av 121 uppsatser innehållade ordet kundkrav.

  1. 21. Requirement Management in Product Development in B2B : A Study on the Process of Capturing Customer Requirements

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :ILAKIA AMIRTHALINGAM; NADJA ZAHIRALDINNI; [2020]
    Nyckelord :Customer involvement; customer integration; product development; software development; international customers; obstacles; customer relationship; customer requirement; customer need; methods for mapping requirements; Kundinvolvering; kundintegration; produktutveckling; mjukvaruutveckling; internationella kunder; hinder vid kundinvolvering; kundrelation; kundkrav; kundbehov; metoder för kartläggning av krav;

    Sammanfattning : Our world is ever-changing hence the surroundings ought to develop accordingly. This applies particularly to the product development process and therefore, it is of high priority to adapt to the changes. This can be achieved by observing the market and especially the customers. LÄS MER

  2. 22. Hur påverkar icke-värdeskapande aktiviteter genomloppstiden : En fallstudie på KraftPowercon

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Anton Rosén; Isak Gustafsson; [2020]
    Nyckelord :Lean production; value-mapping-stream; non-value adding activities; efficiency; facility planning; Lean Production; värdeflödesanalys; icke-värdeskapande aktiviteter; effektivisering; anläggningsplanering;

    Sammanfattning : Studien genomförs i form av en fallstudie, på företaget KraftPowercon. I dagens industrier är det viktigt att alltid sträva efter att effektivisera, en kortare genomloppstid leder till ökad konkurrenskraft och flexibilitet i snabba ändringar i efterfrågan och kundkrav. LÄS MER

  3. 23. Handlingsplaner och diskussion : Samarbetsverktyg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Fredrik Blank; [2019]
    Nyckelord :Action plans; Collaboration tool; ASP.NET Core; MVC; HTML; SQL; EF; SPA; Async; DI; Azure;

    Sammanfattning : This report discloses the implementation of a collaboration tool in the form of action plans and discussion functionality in behalf of the company ZonderaCom AB (Zondera). The current tool used for this purpose is inflexible, have a hard time meeting customer requirements and therefore needs to be replaced. LÄS MER

  4. 24. Införande av IATF 16949:2016 : En undersökning av förutsättningar och framtagning av verktyg för systematiskt integreringsarbete

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Fredrik Anderberg; [2019]
    Nyckelord :automotive; context; customer specific requirements; gap analysis; IATF 16949:2016; integration; ISO 9001:2015; quality management system; value chain; automotive; context; customer specific requirements; gapanalys; IATF 16949:2016; integrering; ISO 9001:2015; kvalitetsledningssystem; värdekedja;

    Sammanfattning : Allied Motion Technologies Inc. is a global group that develops, manufactures,assembles and sells electric motors with associated transmission and electric driveadapted to customers in industries such as vehicles, manufacturing industry, medicaltechnology, defense and security, etc. LÄS MER

  5. 25. Kvalitetssäkring av konsulttjänst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Anna Nordelind; [2019]
    Nyckelord :base decisions on facts; cornerstone model; customer requirements; customer satisfac-tion; customer follow-up; processes; quality; basera beslut på fakta; hörnstensmodellen; kundkrav; kundnöjdhet; kunduppföljning; kvalité; processer;

    Sammanfattning : Undersökaren har studerat hur företag X skulle kunna förmå sina kunder att bli tydligare i sin kravställan och i förlängningen kvalitetssäkra sina konsulttjänster. Syftet med studien har varit att undersöka hur företag X kan skapa en röd tråd där kundernas krav och förväntningar identifieras, infrias och följs upp. LÄS MER