Sökning: "kundlönsamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet kundlönsamhet.
1. Using Multiple Linear Regression to Estimate Customer Profitability in Consumer Credits
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : In cooperation with a consumer credit company based in Stockholm, this bachelor thesis investigates if the customer profitability in the consumer credit market can be predicted with multiple linear regression. Data collected before the initial credit was accepted and data connected to the account activity of the customers' first nine months are analyzed. LÄS MER
2. Kundlönsamhetsanalyser : En studie om hur företag inkluderar kompletterande faktorer i sina kundlönsamhetsanalyser för att uppnå ett mer komplett beslutsunderlag för styrning av verksamheten
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Kundlönsamhetsberäkningar görs för att företag ska få kunskap om lönsamheten per kund. Informationen utgör sedan beslutsunderlag för styrning mot ökad total kundlönsamhet. LÄS MER
3. Kundfokuserad förvaltning av kommersiella fastigheter : En studie om kundfokus kopplat till lönsamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Title: Customer-focused commercial property management – A study of customer-focus related to profitability Type of document: Bachelor’s thesis, major field business administration Authors: Linus Molin and Anton Reimann Varg Supervisor: Eva Berggren Examiner: Jan-Olof Müller Date: 2017-05-23 Research question: How and why are real estate companies working customer-focused when managing commercial properties? Purpose: The purpose of the study is to explain how real estate companies are working customer-focused when managing commercial properties, as well as understanding the companies’ reasoning behind the choice of working in such a manner. Methodology: A qualitative study was conducted using a deductive approach. LÄS MER
4. Lönsamhet av CRM hos företag : En fallstudie på vilka mått företag i Sverige använder för att beräkna sin lönsamhet av CRM
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har beskrivits som en filosofi, en teknologi, en strategi, en process och ett IT-system. Det finns ingen allmängiltig definition av CRM vilket har lett till svårigheter att identifiera och definiera tillförlitliga mått vid mätning av dess effektivitet. LÄS MER
5. Hur lönsam är kunden bakom försäljningskanalen? -En studie om svenska företagsledares syn på kunder och försäljningskanaler
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Vi lever i en föränderlig värld där utveckling och nya möjligheter ständigt skapas. Dels har utvecklingen av försäljningskanaler bidragit till att företags interaktionsmöjligheter med slutkonsumenter har ökat. LÄS MER