Sökning: "kundlönsamhet"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet kundlönsamhet.

  1. 1. Using Multiple Linear Regression to Estimate Customer Profitability in Consumer Credits

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Andreas Almgren; [2021]
    Nyckelord :Bachelor Thesis; Mathematical Statistics; Multiple Linear Regression; Consumer Credits; Customer Profitability; Adverse Selection; Strategic Marketing; Kandidatexamensarbete; Matematisk Statistik; Multipel Linjär Regression; Konsumentkrediter; Kundlönsamhet; Snedvridet urval; Marknadsföring;

    Sammanfattning : In cooperation with a consumer credit company based in Stockholm, this bachelor thesis investigates if the customer profitability in the consumer credit market can be predicted with multiple linear regression. Data collected before the initial credit was accepted and data connected to the account activity of the customers' first nine months are analyzed. LÄS MER

  2. 2. Kundlönsamhetsanalyser : En studie om hur företag inkluderar kompletterande faktorer i sina kundlönsamhetsanalyser för att uppnå ett mer komplett beslutsunderlag för styrning av verksamheten

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Fyhr; Stina Petersson; Annie Waldener; [2019]
    Nyckelord :Customer profitability analysis; customer profitability calculations; profitable non profitable customers; non-financial value; organization management; Kundlönsamhetsanalys; kundlönsamhetsberäkning; kompletterande faktorer; styrning mot optimal kundlönsamhet; lönsamma olönsamma kunder; icke- finansiella värden; strategiskt värde; verksamhetsstyrning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Kundlönsamhetsberäkningar görs för att företag ska få kunskap om lönsamheten per kund. Informationen utgör sedan beslutsunderlag för styrning mot ökad total kundlönsamhet. LÄS MER

  3. 3. Kundfokuserad förvaltning av kommersiella fastigheter : En studie om kundfokus kopplat till lönsamhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Linus Molin; Anton Reimann Varg; [2017]
    Nyckelord :Kundfokus; kundlönsamhet; kommersiell fastighetsförvaltning;

    Sammanfattning : Title: Customer-focused commercial property management – A study of customer-focus related to profitability Type of document: Bachelor’s thesis, major field business administration Authors: Linus Molin and Anton Reimann Varg Supervisor: Eva Berggren Examiner: Jan-Olof Müller Date: 2017-05-23 Research question: How and why are real estate companies working customer-focused when managing commercial properties? Purpose: The purpose of the study is to explain how real estate companies are working customer-focused when managing commercial properties, as well as understanding the companies’ reasoning behind the choice of working in such a manner. Methodology: A qualitative study was conducted using a deductive approach. LÄS MER

  4. 4. Lönsamhet av CRM hos företag : En fallstudie på vilka mått företag i Sverige använder för att beräkna sin lönsamhet av CRM

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sabrin Al-walai; Kimbo Snismark- Karlsson; [2015]
    Nyckelord :CRM; kundnöjdhet; ROI; lönsamhet; kundrelationer; kundlojalitet; kundlönsamhet; finansiella mått; icke-finansiella mått; CRM-styrkort;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) har beskrivits som en filosofi, en teknologi, en strategi, en process och ett IT-system. Det finns ingen allmängiltig definition av CRM vilket har lett till svårigheter att identifiera och definiera tillförlitliga mått vid mätning av dess effektivitet. LÄS MER

  5. 5. Hur lönsam är kunden bakom försäljningskanalen? -En studie om svenska företagsledares syn på kunder och försäljningskanaler

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lejla Karamehmedovic; [2013-02-19]
    Nyckelord :Försäljningskanal; fysisk butik; återförsäljare; direkthandel; elektronisk handel; kombinerade försäljningskanaler; kundtillfredsställelse; kundlojalitet; kundlönsamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vi lever i en föränderlig värld där utveckling och nya möjligheter ständigt skapas. Dels har utvecklingen av försäljningskanaler bidragit till att företags interaktionsmöjligheter med slutkonsumenter har ökat. LÄS MER