Sökning: "kundlojalitet bank"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden kundlojalitet bank.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  3. 3. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER

  4. 4. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  5. 5. Kunders förtroende för mobila bankapplikationer : En empirisk studie som identifierar unga bankkunders förtroende för mobila bankapplikationer i samband med säkerhetsrisker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Talaie; Sara Ursu; [2021]
    Nyckelord :Mobile bank applications; young bank customers; trust; perception of security risks; digitalisation; customer satisfaction; customer loyalty; Mobila bankapplikationer; unga bankkunder; förtroende; perception av säkerhetsrisker; digitalisering; kundnöjdhet; kundlojalitet;

    Sammanfattning : The banking industry is constantly changing, resulting in more flexible payment methods and user-friendly services. Today's digital society attracts young people where new attitudes and behaviours are attributed. Thus, mobile banking applications are considered to be a technological development and streamlining of the bank. LÄS MER