Sökning: "kundlojalitet nordea"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden kundlojalitet nordea.

  1. 1. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering och kundlojalitet inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Joanna Rozmus; Rita Naaom; [2017]
    Nyckelord :digitalization; customer loyalty; banking sector; Digitalisering; kundlojalitet; banksektorn;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom banksektorn har under de senaste åren utvecklats konstant. De stora förändringar som har skett inom banksektorn har lett till att konsumenterna idag kan utföra sina banktransaktioner vilken tid som helst på dygnet, utan att behöva besöka ett bankkontor. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet är sällsynt - om du hittar det, behåll det : En studie om de svenska storbankernas arbetssätt med kundlojalitet i en digitaliserad värld.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rana Baikoglu; Evelina Thörnblad; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; customer loyalty; customer satisfaction; trust; communication; competence; Digitalisering; kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende; kommunikation; kompetens;

    Sammanfattning : Digitalization has come to represent a larger part of people’s everyday lives. The technology makes it possible to conduct bank errand at all hours. Therefore, the use of digital services has increased remarkable the past years. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring : Hur bankerna ska klara en högre konsumentrörlighet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Joel Gustavsson; Christo Georgiev; [2014]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; kundlojalitet; bank; relationer; konsumentrörlighet; kundnöjdhet; kundförtroende; Sverige.;

    Sammanfattning : Relationship Marketing - will banks be able to handle higher consumer mobility in the private market? The purpose of this paper is to gain an understanding of the factors that affect customer loyalty to the bank. Consumer mobility will probably increase as a result of political changes and pressures on the private banking market to become more competitive. LÄS MER

  5. 5. Bankerna i en ny miljö : Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robin Saha; Alexander Ivsjö; [2014]
    Nyckelord :Marketing; relationship marketing; transaction marketing; customer contact; customer satisfaction; customer loyalty; banks; Marknadsföring; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; kundkontakt; kundlojalitet; kundnöjdhet; banker;

    Sammanfattning : Datum: 2014-06-02 Nivå: Magisteruppsats i företagsekonomi 15 HP Institution: Akademi för ekonomi, samhälle och teknik EST Författare: Alexander Ivsjö Robin Saha Titel: Bankerna i en ny miljö - Den teknologiska utvecklingens påverkan på svenska bankers marknadsföring Handledare: Sikander Khan Nyckelord: Marknadsföring, relationsmarknadsföring, transaktionsmarknadsföring, kundkontakt, kundlojalitet, kundnöjdhet, banker Frågeställning: Har och i så fall hur har bankernas marknadsföring mot privatkunden förändrats med tanke på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Har och i så fall hur har bankernas syn på kundrelationer och kundlojalitet förändrats med avseende på den tekniska förändringen som har skett på den svenska bankmarknaden? Syfte: Syftet är att skapa en bild över hur bankerna använder sin marknadsföring mot privatkunder, samt att hur det har förändrats med tanke på den tekniska förändringen på den svenska bankmarknaden. Metod: Denna studie är uppbyggd av en deduktiv forskningsansats då författarna har gjort en förstudie för att få en förståelse av den svenska bankmarknaden. LÄS MER