Sökning: "kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 337 uppsatser innehållade ordet kundlojalitet.

  1. 1. ALLMÄNLÄKARNAS UPPLEVELSER AV NATIONELLT KLINISKT KUNSKAPSSTÖD En studie om tjänstekvalitet, kundtillfredsställelse och kundlojalitet

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistikoch vetenskapsteori

    Författare :Lea Greim; [2019-09-06]
    Nyckelord :Tjänstekvalitet; kundtillfredsställelse; kundlojalitet; SERVQUAL; användbarhetstest; kunskapsstöd;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka hur allmänläkare upplever rekommendationerna som erbjuds av Nationellt kliniskt kunskapsstöd (NKK), med avseende på tjänstekvalitet, otillfredsställelse och kundlojalitet. Syftet var även att belysa hur/om allmänläkare upplever att NKKs rekommendationer underlättar deras arbete. LÄS MER

  2. 2. What do skin care consumers think about personalization of content, user interface or a combination of both?

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Johannes Bäckerås; [2019]
    Nyckelord :Personalization; Customer Satisfaction; Customer Loyalty; Optimization; Customer attitude; Personligfiering; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Optimering; Kunders attityd;

    Sammanfattning : Background The cosmetic industry is growing at a fast pace and, like other industries, there are a few problems regarding e-retailing that makes it hard for customers to make optimal purchase decision. Example of problems are; the number of e-retailers increase, e-retailers’ variety of products increase, and the content is almost unlimited. LÄS MER

  3. 3. Fastighetsmäklarens lojala kundbank : Hur en fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi; Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Selma Fazlic; Matilda Lavén; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Real Estate Broker; Service Provider; Customer Satisfaction; Word-of-Mouth; Image; Trust; Communication; Sweden; Kundlojalitet; Fastighetsmäklare; Fastighetsbranschen; Tjänsteleverantör; Kundnöjdhet; Word-of-Mouth; Image; Förtroende; Kommunikation; Sverige;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats var att undersöka hur aktivt arbetande fastighetsmäklare uppfattar och skapar kundlojalitet under en fastighetsförsäljning. Eftersom det enligt forskning inte finns någon samstämmig definition av kundlojalitet eller ett ramverk för att skapa det så bör fenomenet undersökas branschvis, i detta fall inom fastighetsbranschen. LÄS MER

  4. 4. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  5. 5. Greening the Banks - Are the Customers Onboard : A study into the effects of green banking products on Swedish retail banking customers

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Thomas Nilsson; Rasmus Schwerin; [2019]
    Nyckelord :Green Banking; Retail Banking; Green Banking Products; Customer Loyalty; Customer Satisfaction; New Service Development; Customer Knowledge; Customer Preferences; Consumer Behavior; Gröna Bankprodukter; Kundlojalitet; Kundnöjdhet; Grön Bank; Banktjänster för Privatpersoner; Ny Serviceutveckling; Kundkunskaper; Kundpreferenser; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Increasing climate awareness, the Paris Agreement urging institutions to enable the economic transition toward sustainability and the looming possibility of environmental regulations are challenges facing the banking sector today. This study however chooses to see opportunities in a changing retail banking environment, investigating what green banking products customers want their bank to provide and how the introduction of green banking product might impact customer loyalty. LÄS MER