Sökning: "kundlojalitet"

Visar resultat 16 - 20 av 418 uppsatser innehållade ordet kundlojalitet.

  1. 16. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER

  2. 17. Strategier för fastighetsmäklare i hög- respektive lågkonjunktur

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Shahzia Sarwari; Tea Mishel Mladenovska; [2023]
    Nyckelord :Strategies; real estate agents; boom and recession; Strategier; fastighetsmäklare; lågkonjunktur; högkonjunktur;

    Sammanfattning : Fastighetsmarknaden är en ständigt föränderlig marknad, där priserna och efterfrågan på bostäder varierar beroende på låg- och högkonjunktur. Detta påverkar fastighetsmäklare genom att de ständigt behöver anpassa sina strategier utifrån omständigheterna. LÄS MER

  3. 18. Kundengagemang i sociala medier: : En kvantitativ undersökning om hur Instagram skapar kundengagemang

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik; Mälardalens universitet

    Författare :Rebecka Frank; Cesanna Bergenrot; Cassandra Collin; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Instagram; Personalisering; Förtroende; Interaktion; Kundengagemang; Direkt engagemang; Indirekt engagemang.;

    Sammanfattning : Personlig respons och förtroende är viktiga faktorer för att kunder ska klicka´gilla´och handla från företaget. Personalisering påverkar köpbeslut och att kunden ska klicka ´gilla´ men har mindre inverkan på att dela och kommentera. Genom att svara på DM och kommentarer är viktigt för att bemöta kunden personligen. LÄS MER

  4. 19. Samspelet mellan Varumärkesidentitet och Varumärkesimage : En Analys av dess Inverkan på Konsumentlojalitet inom Paketresebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Alper Yener; Kilic Dilay; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumäkesimage; Resebranschen; paketresor Varumärkesassociationer; Marknadskommunikation; Varumärkespositionering; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Resebranschen står inför en intensiv konkurrenssituation där främjande av kundlojalitet är av avgörande betydelse för företagens framgång. Syftet med denna studie är att utforska samspelet mellan varumärkesimage och varumärkesidentitet och dess påverkan på kundlojalitet. LÄS MER

  5. 20. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Claudia Inal; Mario Gabrail; [2023]
    Nyckelord :Strict return policy; lenient return policy; willingness to buy; customer loyalty; post purchase behavior; Strikt returpolicy; liberal returpolicy; köpvilja; kundlojalitet; efterköpsbeteende;

    Sammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER