Sökning: "kundmötet med fastighetsmäklaren"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundmötet med fastighetsmäklaren.
1. "Show, don't tell" : En studie om hur fastighetsmäklarföretag arbetar med digitala medier för att skapa långsiktiga relationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har börjat vända sig bort från den traditionella marknadskommunikationsmixen för att i allt större utsträckning marknadsföra sig på digitala kanaler. Samtidigt ökar konkurrensen på marknaden och många alternativa fastighetsbyråer har tillkommit. LÄS MER
2. Säljarens förmåga att visa förståelse och empati i interaktionen med kund : En kvalitativ studie om den affektiva och kognitiva empatin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med vår undersökning är att skapa bättre förståelse för hur en säljare förmedlar empati för kunden i en säljrelation. Tidigare forsknings uppmärksamhet för förståelsen och empatins påverkan utgör grunden till att vi mer specifikt vill undersöka; hur kunden uppfattar att fastighetsmäklaren förmedlar affektiv respektive kognitiv empati i en säljrelation. LÄS MER
3. Fastighetsmäklarens beslut- och prissättningsprocess vid värderingar av bostadsrätter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomiSammanfattning : Fastighetsmäklarens yrke bygger på bland annat förmågan att värdera en bostad. För att komma fram till ett värde går fastighetsmäklaren igenom en beslut- och prissättningsprocess. LÄS MER
4. Konsumentens val av fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Konsumentens val av fastighetsmäklare Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi. Författare: Elin Hjulström Nyckelord: Marknadsföring, relationer, tjänst, lojalitet, fastighetsmäklare. LÄS MER
5. Fastighetsmäklarens kundmöte med den säljande kunden : - En fallstudie av Mäklarhuset
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Kommunikation, kompetens, förtroende och engagemang är alla viktiga faktorer förfastighetsmäklaren som påverkar kundmötet. Fastighetsmäklaren ska arbeta aktivt medvariablerna för att få vetskap om och tillfredsställa den säljande kundens önskemål. LÄS MER