Sökning: "kundmötet med fastighetsmäklaren"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundmötet med fastighetsmäklaren.

  1. 1. "Show, don't tell" : En studie om hur fastighetsmäklarföretag arbetar med digitala medier för att skapa långsiktiga relationer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Victoria Wahlstedt; Yolanda Vilén; [2016]
    Nyckelord :Relationship Marketing; Digital marketing; Social Media; Image; Branding; Real estate firms; Relationsmarknadsföring; Digital marknadsföring; Sociala medier; Image; Branding; Fastighetsmäklarföretag;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarbranschen har börjat vända sig bort från den traditionella marknadskommunikationsmixen för att i allt större utsträckning marknadsföra sig på digitala kanaler. Samtidigt ökar konkurrensen på marknaden och många alternativa fastighetsbyråer har tillkommit. LÄS MER

  2. 2. Säljarens förmåga att visa förståelse och empati i interaktionen med kund : En kvalitativ studie om den affektiva och kognitiva empatin 

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Martina Brink; Michaela Bolins; [2015]
    Nyckelord :Empathy; Affective; Cognitive; Understanding; Customer meeting; Real Estate Agent; Adaptive selling; Empati; Affektiv; Kognitiv; Förståelse; Kundmötet; Fastighetsmäklare; Kundanpassad försäljning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår undersökning är att skapa bättre förståelse för hur en säljare förmedlar empati för kunden i en säljrelation. Tidigare forsknings uppmärksamhet för förståelsen och empatins påverkan utgör grunden till att vi mer specifikt vill undersöka; hur kunden uppfattar att fastighetsmäklaren förmedlar affektiv respektive kognitiv empati i en säljrelation. LÄS MER

  3. 3. Fastighetsmäklarens beslut- och prissättningsprocess vid värderingar av bostadsrätter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Salehi Shanna; Lundén Elin; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Fastighetsmäklarens yrke bygger på bland annat förmågan att värdera en bostad. För att komma fram till ett värde går fastighetsmäklaren igenom en beslut- och prissättningsprocess. LÄS MER

  4. 4. Konsumentens val av fastighetsmäklare

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Elin Hjulström; [2011]
    Nyckelord :marknadsföring; relationer; tjänst; lojalitet; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Konsumentens val av fastighetsmäklare Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi. Författare: Elin Hjulström Nyckelord: Marknadsföring, relationer, tjänst, lojalitet, fastighetsmäklare. LÄS MER

  5. 5. Fastighetsmäklarens kundmöte med den säljande kunden : - En fallstudie av Mäklarhuset

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :John Andersson; Andreas Pålsson; [2010]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; engagemang; förtroende; kommunikation; kompetens; kundmötet; nöjda kunder och relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Kommunikation, kompetens, förtroende och engagemang är alla viktiga faktorer förfastighetsmäklaren som påverkar kundmötet. Fastighetsmäklaren ska arbeta aktivt medvariablerna för att få vetskap om och tillfredsställa den säljande kundens önskemål. LÄS MER