Sökning: "kundmötet"
Visar resultat 11 - 15 av 52 uppsatser innehållade ordet kundmötet.
11. In errare perseverare est diabolicum : En kvalitativ studie om motivationens påverkan på klagomålshantering i svenska försäkringsbolag
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att fela är mänskligt, att framhärda i felaktighet djävulskt. Empiri visar att klagomål sällan rapporteras i svenska försäkringsbolag trots att data visar att kunderna inte är helt nöjda med tjänsternas utformning. LÄS MER
12. Förekomsten av kommunikationsbarriärer på apotek
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)Sammanfattning : Under de senaste åren har farmaceutens roll på apoteket ändrats. Från att fokus tidigare legat på läkemedel läggs det nu främst på omsorg om kunden. Målet är att sträva efter en aktiv dialog med hjälp av god kommunikation för att ta reda på kundens behov. LÄS MER
13. Jag biter ihop : En kvalitativ studie om emotionellt arbete och kundmötet i restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats behandlar serveringspersonalens upplevelse av sin yrkesroll i restaurangbranschen. Frågeställningen fokuserar på serveringspersonalens egna upplevelser av kundmötet och det tillhörande emotionella arbetet. LÄS MER
14. Kompetensutvecklings roll för motivation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Personalen är företagets främsta resurs och i butiker där personalen representerar företaget gentemot kunden blir positiva kundmöten en avgörande faktor för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer. Den växande konkurrensen med e-handeln leder även till att kundmötet blir allt viktigare för fysiska butiker för att kunna konkurrera och behålla marknadsandelar. LÄS MER
15. Det digitala kundmötet - En kvantitativ studie om hur införandet av ett kundmöte online påverkar konsumenters betalningsvilja
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In a digital world, brick and mortar retailers are struggling to compete with e-tailers and their competitive prices. Physical stores are closing due to consumers going online, pressuring brick and mortar retailers to do the same. LÄS MER