Sökning: "kundmötet"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade ordet kundmötet.

  1. 6. Digitalisering ur en rådgivares perspektiv : en kvalitativ studie om rådgivarens utmaningar i det digitala kundmötet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sanna Lundgren; Chenchira Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :Banking; Financial advice; Customer Value; Interaction; Online banking; Online meeting; Financial advisory process; Bank; Finansiell rådgivning; Kundvärde; Interaktion; Digitalt rådgivningsmöte; Digitalt kundmöte; Rådgivningsprocess;

    Sammanfattning : Finansiell rådgivning är en tjänst som karaktäriseras av att det är en aktivitet som ett företag utför för att möta kundens behov. Interaktionen mellan den finansiella rådgivaren och kunden är därmed betydelsefull. Då en interaktion består av två parter är det även relevant att studera den finansiella rådgivarens perspektiv. LÄS MER

  2. 7. Att verka för kunden i en kris : En fallstudie i hur en del av kundmötet inom myndighetssamarbetet Starta och driva företag blev digitalt genom verksamt.se Live

    Magister-uppsats,

    Författare :Lotta Ruokonen; [2021]
    Nyckelord :Myndighetssamarbete; samverkan; pandemi; kommunikation; kriskommunikation; ledarskap; beslutsfattande; tjänstedesign;

    Sammanfattning : The main objective of this study was to investigate how it is possible to develop a new customer concept in the middle of a global crisis, in this case the corona pandemic. How can this be done based on the customer needs, in a very short time, and in collaboration between several different government authorities? The primary question I wanted to answer was how employees and leaders communicate in a government collaboration and how they can act and deliver quick results during a crisis. LÄS MER

  3. 8. Kundmötet, Frontlinjen och Pandemin : Effekter av social distansering

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Beatris Palm; [2021]
    Nyckelord :Service Encounter; Value Creation; Employees; Kundmöte; Värdeskapande; Anställda;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. "De tittar på min kropp" – En kvalitativ studie om bemötande av kvinnliga respektive manliga kunder i underklädesbutiker

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Sofia Kvarnbo; [2019]
    Nyckelord :emotionellt arbete; face-work; objektifiering; sexualisering; underkläder; sexuella trakasserier; arbetsmiljö; Social Sciences;

    Sammanfattning : Om kvinnor i åldern 16 – 29 utgör en grupp som i stor utsträckning har arbeten som inbegriper kundkontakt samt löper större risk att utsättas för sexuella trakasserier på arbetet; vad händer då när denna kundkontakt sker i butiker där såväl miljö som produkter anspelar på sexuell attraktivitet? För att undersöka detta har fyra djupintervjuer genomfört med personer som arbetar i olika underklädesbutiker i Sverige. Den metodologiska utgångspunkten har varit influerad av grundad teori samt fenomenologi och fokus har därmed legat på de intervjuades egna upplevelser av interaktionen med kunder. LÄS MER

  5. 10. Kvalitet i kundmötet : Det strategiska arbetet med skapande och säkerställande av kvalitet i företag med hög andel deltidsanställda

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lisa Levander; Ida Persson; [2018]
    Nyckelord :Kundmöte; kvalitet; deltidsanställda;

    Sammanfattning : Konkurrensen på den globala marknaden blir allt hårdare och det ställer högre krav på den kvalitet företag erbjuder sina kunder. Ett ögonblick där kunden bedömer ett företags servicekvalitet är kundmötet, där företag och kund interagerar med varandra. LÄS MER