Sökning: "kundmakt"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet kundmakt.

  1. 1. Kunden har alltid makt : – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jacob Cedergren; Christin Rampeltin Molin; [2021]
    Nyckelord :Customer Empowerment; Customer Power; Customer Focus; Customer Orientation; Retail; Retail Industry; Customer Empowerment; Kundmakt; Kundfokus; Kundorientering; Retail; Retailbransch;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid makt – En studie av Customer Empowerments inverkan på företag inom retailbranschen.    Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi    Författare: Jacob Cedergren och Christin Rampeltin Molin    Handledare: Anna Ljung och Akmal Hyder   Datum: 2021– januari      Syfte: Syftet med studien är att undersöka och analysera företagens uppfattning av Customer Empowerment och dess inverkan på företag inom retailbranschen. LÄS MER

  2. 2. Substans i maktbalans : Maktpositionering av Ericssons leverantörer

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sara Malmström; Kristin Bergstrand; [2015]
    Nyckelord :supplier relationship management; supplier power; buyer power; power matrix; power; power position; supplier; sourcing; strategic sourcing; inköp; inköpsstrategier; makt; maktpositionering; maktposition; leverantörsmakt; kundmakt; inköpsportfölj;

    Sammanfattning : Studien har utförts på företaget Ericssons avdelning för strategiskt inköp och syftar till att utforma en inköpsportfölj som kan positionera maktbalansen mellan Ericsson och dess leverantörer. Undersökningen utförs på tre olika kategorier inom inköp; Hardware, Logistics och R&D Consultancy Services. LÄS MER