Sökning: "kundmissnöje"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kundmissnöje.

  1. 1. Missnöjesprocessen : Hur hanterar företag kundmissnöje?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Henrik Nordgren; Tobias Eriksson; [2014]
    Nyckelord :WOM; e-WOM; service recovery; communication instrument; loyality; perceived justice; WOM; e-WOM; felhantering; kommunikationssätt; lojalitet; upplevd rättvisa;

    Sammanfattning : Företag kan inte bara konkurrera med låga priser för att ”vinna” sina kunder längre, med de svenska detaljhandelskedjorna Expert och Onoffs konkurser som exempel. Lönsamhet är ett företags yttersta mål, men om inte intäkterna kan täcka kostnaderna kan en eventuell konkurs vara nära. LÄS MER

  2. 2. Lärande för framgång : – En fallstudie i hur företag kan lära sig av de processer som följer av kundmissnöje orsakat av reklam

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tove Mattsson; Andrea Stuart; [2014]
    Nyckelord :lärande; kundmissnöje; reklam; service recovery; Reklamombudsmannen; Top Toy;

    Sammanfattning : Då konsumenter idag är mer benägna att påtala brister i reklam, är det av intresse för företaget bakom den aktuella reklamen att häva missnöjet samt att skapa en långsiktig lösning som förebygger att missnöje återkommer. Syftet med denna uppsats är att redogöra för hur företag, med Top Toy som exempel, kan arbeta för att mildra och häva det missnöje som härrör från reklamkampanjer, samt hur företag kan arbeta för att lära sig av denna process. LÄS MER

  3. 3. Aggregerade kundmissnöjen i informationssystem – En fallstudie av Nordea Bank

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Abdulla Ahmed Ibrahim; Alexis Andersson; [2012]
    Nyckelord :Aggregering; informationssystem; klagomål; missnöje; innehållsanalys; Nordea Bank; MIS; Aggregate; complaint; dissatisfaction; content analysis; Nordea; MIS.;

    Sammanfattning : Abstract – “Aggregate complaints in banks MIS” Date:                       June 8th 2012 Level:                      Master thesis in Business Administration, 15 ECTS Institution:                School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen University Authors:                  Abdulla Ahmed Ibrahim         Alexis Andersson Title:                       Aggregate complaints in MIS – A case study of Nordea Bank Tutor:                      Carl G Thunman Keywords:               Aggregate, complaint, dissatisfaction, content analysis, Nordea, MIS. Purpose:                  The paper aims to develop a model of how Nordea Bank can monitor customer dissatisfaction through aggregated dissatisfaction analysis. LÄS MER

  4. 4. Förståelsen av kundmissnöje : En undersökning om studenters missnöje och kundbeteende i kollektivtrafiken

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Madelene Larsson; Sandra Ånebrant; [2011]
    Nyckelord :Customer behavior; dissatisfaction; students; Karlstadsbuss; word of mouth; public transport; kundbeteende; missnöje; studenter; Karlstadsbuss; word of mouth; kollektivtrafik;

    Sammanfattning : I kollektivtrafiken är socialt oacceptabla beteenden vanligt förekommande och många anställda blir utsatta för kränkningar såsom utskällningar, förolämpningar och/eller svordomar (Strandberg et al. 2008). LÄS MER

  5. 5. Ansvar och kompensation -Vad tycker charterresenärerna? -En studie av vilka komponenter i en charterresa som är viktiga för resenärer med fokus på ansvar och kompensation vid kundmissnöje.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Thorén; Magdalena Hjalmarsson; Malin Renström; [2011]
    Nyckelord :kompensation; charterarrangör; charterresenär; service recovery; zone of tolerans; the gap model; missnöje; kundnöjdhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Frågeställning: - Vilka av en charterresas komponenter anser resenärer vara viktiga respektive mindre viktiga att charterarrangörer tar ansvar och kompenserar för vid missnöje hos kunden för att skapa en nöjd kund? Syfte och bidrag: Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera vilka komponenter i en charterresa som resenärer anser vara viktiga respektive mindre viktiga, med fokus på ansvar och kompensation vid kundens missnöje. Detta ämne är relativt outforskat ur ett kundperspektiv och vi kan bidra med en ökad förståelse hos charterarrangörer och andra tjänsteverksamheter hur deras kunder resonerar kring ansvar och kompensation vid missnöje. LÄS MER