Sökning: "kundmissnöje"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kundmissnöje.
1. Missnöjesprocessen : Hur hanterar företag kundmissnöje?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag kan inte bara konkurrera med låga priser för att ”vinna” sina kunder längre, med de svenska detaljhandelskedjorna Expert och Onoffs konkurser som exempel. Lönsamhet är ett företags yttersta mål, men om inte intäkterna kan täcka kostnaderna kan en eventuell konkurs vara nära. LÄS MER
2. Lärande för framgång : – En fallstudie i hur företag kan lära sig av de processer som följer av kundmissnöje orsakat av reklam
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Då konsumenter idag är mer benägna att påtala brister i reklam, är det av intresse för företaget bakom den aktuella reklamen att häva missnöjet samt att skapa en långsiktig lösning som förebygger att missnöje återkommer. Syftet med denna uppsats är att redogöra för hur företag, med Top Toy som exempel, kan arbeta för att mildra och häva det missnöje som härrör från reklamkampanjer, samt hur företag kan arbeta för att lära sig av denna process. LÄS MER
3. Aggregerade kundmissnöjen i informationssystem – En fallstudie av Nordea Bank
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Abstract – “Aggregate complaints in banks MIS” Date: June 8th 2012 Level: Master thesis in Business Administration, 15 ECTS Institution: School of Sustainable development of society and technology, Mälardalen University Authors: Abdulla Ahmed Ibrahim Alexis Andersson Title: Aggregate complaints in MIS – A case study of Nordea Bank Tutor: Carl G Thunman Keywords: Aggregate, complaint, dissatisfaction, content analysis, Nordea, MIS. Purpose: The paper aims to develop a model of how Nordea Bank can monitor customer dissatisfaction through aggregated dissatisfaction analysis. LÄS MER
4. Förståelsen av kundmissnöje : En undersökning om studenters missnöje och kundbeteende i kollektivtrafiken
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : I kollektivtrafiken är socialt oacceptabla beteenden vanligt förekommande och många anställda blir utsatta för kränkningar såsom utskällningar, förolämpningar och/eller svordomar (Strandberg et al. 2008). LÄS MER
5. Ansvar och kompensation -Vad tycker charterresenärerna? -En studie av vilka komponenter i en charterresa som är viktiga för resenärer med fokus på ansvar och kompensation vid kundmissnöje.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Frågeställning: - Vilka av en charterresas komponenter anser resenärer vara viktiga respektive mindre viktiga att charterarrangörer tar ansvar och kompenserar för vid missnöje hos kunden för att skapa en nöjd kund? Syfte och bidrag: Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera vilka komponenter i en charterresa som resenärer anser vara viktiga respektive mindre viktiga, med fokus på ansvar och kompensation vid kundens missnöje. Detta ämne är relativt outforskat ur ett kundperspektiv och vi kan bidra med en ökad förståelse hos charterarrangörer och andra tjänsteverksamheter hur deras kunder resonerar kring ansvar och kompensation vid missnöje. LÄS MER