Sökning: "kundnära personal"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden kundnära personal.

  1. 1. Digitalisering inom detaljhandeln : En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnära personal inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Axel Sedin; Daniel Eriksson; Max Hedström; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; retail; co-worker; employee; Digitalisering; detaljhandel; medarbetare; anställda;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Axel Sedin, Daniel Eriksson, Max Hedström Titel: Digitalisering inom detaljhandeln - En fallstudie om hur digitalisering påverkar kundnärapersonal inom detaljhandeln Handledare: Peter Ekman Nyckelord: Digitalisering, detaljhandel, medarbetare, anställda Forskningsfråga: Vilka aspekter påverkar medarbetarnas upplevelser av digitalisering inomdetaljhandeln? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka drivande aspekter som påverkar attityden tilldigitalisering, samt hur detta påverkar kundnära personal på svenska detaljhandelsföretag. Studienhar ett särskilt fokus på medarbetares individuella upplevelser, både positiva och negativa, till vilka aspekter som är av värde för att acceptera teknologi. LÄS MER

  2. 2. Modelling Layover Parking Capacity in Bus Terminals : A Case Study of Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Jerker Nyblin; Mohammad Al-Mousa; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Public bus services play a pivotal role in urban public transport systems, they represent the flexible fragment of the mass transit chain in Stockholm county. It extends the high-capacity rail services reach by creating local connections to rail stations, by creating connections between local centres and by creating direct connections during peak hours to relieve the rail system. LÄS MER

  3. 3. Intern marknadsföring - en studie utifrån den kundnära personalens behov

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Claudia Chafchak; Johanna Nilsson; Jessica Nilsson; [2008]
    Nyckelord :kundnära personal; servicemötet; intern marknadsföring; motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att utifrån den kundnära personalens perspektiv undersöka och analysera vilka behov de har för att kunna ge god service till företagets kunder samt att ta reda på hur den interna marknadsföringen kan formas för att utgöra ett stöd åt den kundnära personalen. Vår frågeställning är; Vad uppfattar kundnära personal som centralt i den interna marknadsföringen för att den ska fungera som ett stöd i deras dagliga arbete med att tillhandahålla kunder en god service? Vi har kommit fram till att det finns ett behov i att utveckla strategier inom IM utifrån den kundnära personalens perspektiv. LÄS MER