Sökning: "kundnöjdhet försäkringsbolag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet försäkringsbolag.

  1. 1. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering, kundnöjdhet och lojalitet i försäkringsbranschen : En kvalitativ studie om 12 kunders upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Jacob Hägglund; [2020]
    Nyckelord :Insurance; insurance industry; insurance companies; digitalization; satisfaction; loyalty; försäkringsbranschen; försäkringsbolag; digitalisering; kundnöjdhet; lojalitet;

    Sammanfattning : I en värld som präglas av den ökade digitaliseringen står företagen inför både möjligheter och utmaningar. Försäkringsbranschen är inget undantag och även om den digitala utvecklingen inte skett lika snabbt som inom exempelvis banksektorn går den digitala utvecklingen nu snabbt i försäkringsbranschen. LÄS MER

  3. 3. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER

  4. 4. Incitamentssystem hos de tre marknadsledande svenska försäkringsbolagen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Idehed; Johanna Viklund; [2017-07-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie är en empirisk studie hos de tre största försäkringsbolagen i Sverige. Syftet med studien är att identifiera och analysera likheter och skillnader mellan de marknadsledande svenska försäkringsbolagen och deras respektive incitamentssystem för att uppnå kundnöjdhet. LÄS MER

  5. 5. Utveckling av kundrelationer på Länsförsäkringar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomi

    Författare :Joseph Mazmanian; Arbi Babakhanlo; [2010]
    Nyckelord :Länsförsäkringar; Kundrelation; relationsmarknadsföring; relationsmarknadsföringståget; kundnöjdhet; kundlojalitet; relationship marketing; customer relationship management; Electronic customer relationship management; customer satisfaction; customer relationship; customer loyalty;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att illustrera vilka faktorer som påverkar kundrelationer och hur ett företag bör gå tillväga för att förbättra dessa samt för att bevara sina kunder. Vi vill ge en illustration på hur en välorganiserad kundrelation kan framkallas. LÄS MER