Sökning: "kundnöjdhet resenärer"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden kundnöjdhet resenärer.

  1. 1. Flygplatsers arbete med att lyfta flygbolagens kundnöjdhet : En kvalitativ studie hur svenska flygplatser arbetar med att skapa och bibehålla nöjda flygbolagskunder

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Dahlén; Andreas Dahlén; [2016]
    Nyckelord :kundnöjdhet; tjänstekvalité; kundrelationer flygplatser; konkurrens;

    Sammanfattning : The airports are experiencing increasing competition this because of the implementation of deregulation in the 1990s of the Swedish aviation market, which has led to that the Swedish Airports today are no longer naturally monopolistic. This study highlights how Swedish airports are working with the airlines to make them more satisfied customers and how airports work to retain their existing customers to prevent that airlines don’t switch to a competing airport. LÄS MER

  2. 2. Mobil individanpassad realtidsinformation i kollektivtrafiken : En fallstudie på Tågkompaniet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Sebastian Ekroth; Gustaf Ahlander; [2016]
    Nyckelord :Informationssystem; individanpassad realtidsinformation; kollektivtrafik;

    Sammanfattning : The total traveling with different types of transportation has increased drastically since the 50´s. Despite this increase, the use of the public transportation has decreased in percentage which has its explanation in the overall increased use of cars as transportation. LÄS MER

  3. 3. Prestationsmått inom svensk kollektivtrafik

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Mattias Lisstorp; Linda Rehn; [2015]
    Nyckelord :Performance Measurement; Public Transport System; Balanced Scorecard.; Prestationsmätning; Kollektivtrafik; Balanserade styrkort;

    Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning är en viktig del av ekonomistyrning och mätningarna ser olika ut beroende på organisation. Inom offentlig verksamhet har intresset för prestationsmätning ökat i och med New Public Management-idéerna (NPM). LÄS MER

  4. 4. Implementering av ett högteknologiskt system : Värdeskapande för medarbetare och kunder

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Gabriella Löf; Charlotta Lydén; [2013]
    Nyckelord :Kollektivtrafik; högteknologi; implementering; biljettsystem; kundnöjdhet; värdeskapande; motivation; teknikmognad; självbetjäning;

    Sammanfattning : Problem: Hur påverkas medarbetarnas attityd av högteknologiska förändringar? Hur påverkar implementeringen av ett högteknologiskt system kundnöjdheten bland resenärer? Syfte: Syftet med uppsatsen är att utreda om ett nyligen implementerat högteknologiskt biljett- och informationssystem kan skapa värde för resenärer och medarbetare. Teori: Den teoretiska referensram som använts är kundnöjdhet, teknikbaserad självservice, tjänstekvalitet, förväntningar, förändringar, motivation och teknikmognad. LÄS MER

  5. 5. Ansvar och kompensation -Vad tycker charterresenärerna? -En studie av vilka komponenter i en charterresa som är viktiga för resenärer med fokus på ansvar och kompensation vid kundmissnöje.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ida Thorén; Magdalena Hjalmarsson; Malin Renström; [2011]
    Nyckelord :kompensation; charterarrangör; charterresenär; service recovery; zone of tolerans; the gap model; missnöje; kundnöjdhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Frågeställning: - Vilka av en charterresas komponenter anser resenärer vara viktiga respektive mindre viktiga att charterarrangörer tar ansvar och kompenserar för vid missnöje hos kunden för att skapa en nöjd kund? Syfte och bidrag: Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera vilka komponenter i en charterresa som resenärer anser vara viktiga respektive mindre viktiga, med fokus på ansvar och kompensation vid kundens missnöje. Detta ämne är relativt outforskat ur ett kundperspektiv och vi kan bidra med en ökad förståelse hos charterarrangörer och andra tjänsteverksamheter hur deras kunder resonerar kring ansvar och kompensation vid missnöje. LÄS MER