Sökning: "kundnöjdhetsindex"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kundnöjdhetsindex.

  1. 1. Evaluation and Learning about Social Sustainability in the Real Estate Industry : A Qualitative and Quantitative Study of how Real Estate Companies can Contribute to Society and Profitability

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Anton Strömbäck; Ellinor Tärnell; [2022]
    Nyckelord :Social sustainability; real estate; evaluation; learning; profitability; Social hållbarhet; fastigheter; utvärdering; lärande; vinst;

    Sammanfattning : Social sustainability is rapidly becoming a more established concept in the real estate industry. Social Sustainability is a vibrant concept that will transform over time in an establishment and can stand for different things. LÄS MER

  2. 2. Incitamentssystem hos de tre marknadsledande svenska försäkringsbolagen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Idehed; Johanna Viklund; [2017-07-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie är en empirisk studie hos de tre största försäkringsbolagen i Sverige. Syftet med studien är att identifiera och analysera likheter och skillnader mellan de marknadsledande svenska försäkringsbolagen och deras respektive incitamentssystem för att uppnå kundnöjdhet. LÄS MER

  3. 3. Kritiska framgångsfaktorer i anläggningsprojekt : vad är ett lyckat anläggningsprojekt och hur utvärderas anläggningsprojekt?

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Aldijana Puskar Imsirovic; [2017]
    Nyckelord :Construction projects; successful projects; critical success factors; project evaluation; project triangle.; Anläggningsprojekt; lyckat projekt; kritiska framgångsfaktorer; utvärdering av projekt; projekttriangel.;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka vad som menas med ett lyckat projekt, vilka är de kritiska framgångsfaktorer för anläggningsprojekt och hur utvärderas anläggningsprojekt i praktiken.     Detta syfte prövades genom kvalitativa intervjuundersökningar i form av inledande studie som utgörs av personliga strukturerade intervjuer med öppna/ fria svarsalternativ baserat på mina kollegor ifrån Fastighet- och serviceförvaltningen, med fokus på anläggningsprojekt där beställaren är Gislaveds kommun och dels genom telefonintervjuer med projektledare och chefer ifrån PEAB, NCC, Accent Arkitekter, Weedo Tech med mera. LÄS MER

  4. 4. Klagomålshantering av e-handelsföretag på Facebook : ett ramverk för klagomålshantering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Hansson; Kristian Larsson; Billy Persson; [2014]
    Nyckelord :e-handel; Negativ mun-till-mun”; Facebook; klagomålshantering; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Svensk e-handel har de senaste åren vuxit kraftigt, vilket har lett till att andelen e-handels-företag har ökat i Sverige de senaste åren. Konsumenten har idag större valmöjlighet vid val av företag. Företagen erbjuder bra fraktvillkor, tryggare betalningsformer och mer användarvänliga hemsidor. LÄS MER

  5. 5. En knepig balansgång : En kvalitativ studie om den upplevda arbetssituationen inom call centerbranchen i förhållande till kvalitet och effektivitet.

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Tina Melander; [2011]
    Nyckelord :Krav; kontroll; kvalitet och effektivitet;

    Sammanfattning : En knepig balansgång är en kvalitativ studie utifrån en fenomenologisk ansats som handlar om hur call-centermedarbetare upplever sin arbetssituation i förhållande till kontroll av kvalitet och effektivitet. Det har utförts nio intervjuer med olika befattningar dock var alla anställda på samma företag. LÄS MER