Sökning: "kundomdömen"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kundomdömen.

  1. 1. Kundomdömen inom e-handeln : Faktorer som påverkar konsumenters attityd till omdömessystem vid e-handelsköp i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elin Svantesson; [2020]
    Nyckelord :eWOM; e-commerce; customer reviews; TAM; e-WOM; e-handel; kundomdömen; recensioner; TAM;

    Sammanfattning : Vid ett e-handelsköp finns det två alternativ för informationssamling om produkten som skall köpas, produktinformation från e-handlaren och kundomdömen från tidigare konsumenter. Postnords e-barometer har flera år visat att svenska konsumenter önskade att e-handlare utvecklade kundomdömen på sina plattformar vilket denna studie har intresserat sig för att undersöka. LÄS MER

  2. 2. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge: Hur attityden gentemot reklambilder kan påverkas av choklad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Isabel Holm Sonesson; Emelie Andersson; [2019]
    Nyckelord :marknadsföring; belöningar; kundomdömen; attityder; choklad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inom marknadsföring är det en ständig kamp att framställa varumärken som det bästa där det är vanligt att locka med diverse gåvor och belöningar för att försöka få lojala kunder. Syftet med studien var att undersöka om en belöning (choklad) kunde påverka studenters attityd gentemot designen på olika reklambilder. LÄS MER

  3. 3. Jämförelse av artificiella neurala nätverksalgoritmerför klassificering av omdömen

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Daniel Gilljam; Mario Youssef; [2018]
    Nyckelord :Machine learning; neural networks; reviews; Convolutional Neural Network; TensorFlow; Keras; language embedding methods; Maskininlärning; neurala nätverk; omdömen; Convolutional Neural Network; TensorFlow; Keras; inbäddningsmetoder;

    Sammanfattning : Vid stor mängd data i form av kundomdömen kan det vara ett relativt tidskrävande arbeteatt bedöma varje omdömes sentiment manuellt, om det är positivt eller negativt laddat. Denna avhandling har utförts för att automatiskt kunna klassificera kundomdömen efter positiva eller negativa omdömen vilket hanterades med hjälp av maskininlärning. LÄS MER

  4. 4. Konsten Att Kommunicera Med Kunden : En kvalitativ studie om kundomdömen online

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Jonathan Ragnartz; Oscar Hentmark; [2016]
    Nyckelord :Word-Of-Mouth; eWOM; Reco.se; Kommunikation; Kundomdömen; Klagomålshantering; Relationsmarknadsföring; Förtroende;

    Sammanfattning : Den här undersökningen syftar till att ge en ökad förståelse för kundomdömen online. Författarna har undersökt hur kommunikationen på omdömesplattformen Reco.se fungerar mellan företag och dess kunder. Många företag vet inte hur de ska hantera de kommentarer som skrivs om dem på omdömesplattformar idag. LÄS MER

  5. 5. Kundomdömens effekt på konsumenters val av återförsäljare : En kvalitativ studie om kundomdömen på svenska prisjämförelsetjänster betydelse för valet av återförsäljare på Internet

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Palmcrantz; Erik Wahlstedt; Erik Wikander; [2010]
    Nyckelord :Köpbeslutsprocess; E-handel; WOM; eWOM; Kundomdöme; Prisjämförelsetjänst;

    Sammanfattning : Bakgrund: E-handelsmarknaden är ständigt växande och människors konsumtionsbeteende har under senare år förändrats. Traditionellt sett är Word-of-mouth en starkt bidragande orsak till konsumenters köpbeslut och idag förekommer också WOM på Internet (eWOM). LÄS MER