Sökning: "kundorienterad innovation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden kundorienterad innovation.
1. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER
2. Praktiska ochorganisatoriskaframgångsfaktorer iinnovationsprocesser : En fallstudie vid ett globaltföretag inom processindustrin
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Innovation är en viktig del i alla företag då det är ett sätt att differentiera sig, utveckla sig och anpassa sig till de nya omständigheter som ständigt råder. Samtidigt är en innovationsprocess väldigt kostsam och riskfylld vilket gör att det är av stor vikt för företag att minimera risken samt optimera processen. LÄS MER
3. How to capture hidden customer needs in an industrial product development company : A case study at Xylem
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : When product development is becoming more and more complex, development costs rising and shorter development times are demanded, it is becoming obvious that a good customer understanding is essential. Previous research has showed that those companies that wish to develop radically new products must work actively with the identification of their customers‘ hidden needs. LÄS MER
4. En ”marknadsundersökning” genom att iterera fram till ett värdeskapande koncept
Magister-uppsats, KTH/Entreprenörskap och InnovationSammanfattning : Ett affärskoncept har tagits fram och resulterat i en marknadsplats. Marknadsplatsen är en webbsida och mobil applikation vars syfte är att skapa värde av resursers bokningsbara tider som idag har generellt låg beläggning hos aktivitetsanläggningar inom sport, kultur och nöje. LÄS MER
5. Thinking of you - att skapa kundorientering med intern marknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The companies of today figures on a hardly competitive market. This makes it necessary for the company to find new way to create competition advantages. Since it is no longer enough to compete with the technical quality of the product the companies are forced to also enhance the functional quality. LÄS MER