Sökning: "kundorienterad marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kundorienterad marknadsföring.

  1. 1. Digitalisering för att nå potentiella kunder : En kundorienterad fallstudie i ett litet företag i b2b-branschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :David Remmelg; [2021]
    Nyckelord :Fallstudie; Digitalisering; b2b; Kundnöjdhet; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Företaget SkyltCity är ett litet företag inom b2b-branschen som i dagsläget inte är särskilt digitalt orienterade och de känner att det nuvarande arbetssättet inte genererar tillräckligt många nya kunder. Därför har ett intresse väckts hos företaget att se över möjligheterna att jobba mer digitalt och om det skulle kunna genererar fler nya kunder för företaget. LÄS MER

  2. 2. Insidan speglar utsidan : En studie i hur bussresebranschen kan bli mer service- och kundorienterad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Viktor Olofsson; Nils Sjöberg; Andreas Svensson; [2017]
    Nyckelord :servicekvalitet; intern marknadsföring; serviceorientering; kundorientering; bussresebranschen;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet med studien är att klargöra och analysera hur bussreseföretag kan blir mer service- och kundorienterade. Med syftet i åtanke formulerades tre forskningsfrågor: 1. Vilka utmärkande framgångsfaktorer finns för att uppnå god servicekvalitet? 2. LÄS MER

  3. 3. Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Erasmie; Jakob Qvarnström; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; management; Företagsledning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Från produkfokuserad till kundorienterad – En fallstudie av Key Account Managements roll i en strategiförändring på en industriell marknad. Seminariedatum: 2011/05/20 Ämne/kurs: FEKP90 – Examensarbete på magisternivå 30hp, inriktning marknadsföring Författare: Mattias Erasmie, Jakob Qvarnström Handledare: Jens Hultman Fem nyckelord: Marknadsorientering, Industriell marknadsföring, kundrelationer, Relationsmarknadsföring, Key Account Management. LÄS MER

  4. 4. Vill du bli medlem? En studie av kundklubbar som konkurrensverktyg inom konfektionsbranschen

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MATILDA DANIELSSON; LINDA LENNARTSSON; [2011]
    Nyckelord :beteende; kundlojalitet; attitude; behavior; customer club; customer loyalty; relationship marketing; attityd; kundklubb; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : I dagsläget har flertalet modeföretag valt att fokusera på kundorienterad marknadsföring istället för massmarknadsföring. Stor vikt läggs vid att skapa stabila och långvariga relationer med sina kunder, för att på lång sikt utveckla ömsesidiga värden samt konkurrenskraft på marknaden. LÄS MER

  5. 5. Integrerat ”superkort”- En studie om konsumenternas användning av kundkort.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Lyli Linh; Jovana Duric; [2008]
    Nyckelord :lojalitet; kundkort; kundklubb; kundvärde;

    Sammanfattning : Under många år har synen på den traditionella marknadsföringen förändrats. I dagens samhälle har det skett en rad förändringar där företagen har börjat fokusera allt mer på en kundorienterad marknadsföring istället för massmarknadsföring. LÄS MER