Sökning: "kundperspektiv design"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden kundperspektiv design.

  1. 1. Monetizing on-premises software : An explorative study on revenue models of B2B software providers

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Filip Lundström; [2022]
    Nyckelord :software; on-premises; on-prem; on-premise; revenue model; revenue models; B2B; business-to-business; business model; business model; business to business; lokalt installerad; lokalt körd; lokal mjukvara; mjukvara; intäktsmodell; intäktsmodeller; affärsmodell; affärsmodeller;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to increase the understanding of useful revenue models for B2B oriented providers of on-premises software. To fulfill the purpose, two research questions are answered. LÄS MER

  2. 2. Hur ett fågelperspektiv främjar medborgargarkommunikation : Simuleringars nytta för tjänstedesign

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Cornelia Böhm; [2020]
    Nyckelord :Tjänstedesign; Prototyper; Simulering; Desktop Walkthrough;

    Sammanfattning : Denna studie undersökte hur datorsimuleringar från satellitvy kan användas i tjänstedesign, med drönarleveranser ur ett medborgarperspektiv som fallstudie. Genom användandet av forskning genom design utforskades vilken information simuleringar kan förmedla och hur de kan användas för att ta ett medborgarperspektiv. LÄS MER

  3. 3. Design är mer än bara färg och form : En kvalitativ studie om hur design- och möbelmässor arbetar med tjänstedesign

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Andersson; Sabina Eskesjö Wolffsen; Maja Sundberg; [2019]
    Nyckelord :Design; tjänstedesign; design- och möbelmässor; mässarrangörer; utställare; besökare; kundupplevelse; värde; värdeskapande; innovation; interaktion.;

    Sammanfattning : Titel: Design är mer än bara färg och form Författare: Emma Andersson, Sabina Eskesjö Wolfssen & Maja Sundberg Examinator: Christine Tidåsen Handledare: MaxMikael Wilde Björling Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Programmet Inredning och Butikskommunikation, Linnéuniversitetet, VT19. LÄS MER

  4. 4. Kunden i centrum : En avgörande kvalitetsprincip

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Sara Boije; [2019]
    Nyckelord :Customer satisfaction; Kundtillfredsställelse;

    Sammanfattning : This study aims to use the quality principle: Customer Focus, based from the concept of Total Quality Management, as a base for an empirical study. The chosen organization that has been the subject of the study is GotlandsHem AB, the largest housing agent on Gotland island. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på värdeerbjudandet inom skogsbranschen utifrån ett kundperspektiv

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Sanna Sörberg; Mathias Österlund; [2017]
    Nyckelord :business model; value proposition; digitalization; digitization; digital strategy; digital timber trading; forest industry; affärsmodell; värdeerbjudande; digitalisering; digital strategi; digital skogsaffär; skogsbranschen;

    Sammanfattning : This study examines how digitalization changes the value proposition and the business model within the forest industry from the perspective of the forest owners and how this changes the experienced customer value. Previous studies have focused on how digitalization creates value for the company, and this study contributes to research by giving insights in how the customers perceive a digitalization and is useful in the design of the value proposition and the business model. LÄS MER