Sökning: "kundprocesser"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet kundprocesser.

  1. 1. Internet of Things påverkan på informationsflödet : En fallstudie på Saab Training & Simulation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Nathalie Käll; Rebecca Fransson; [2018]
    Nyckelord :Internet of Things; IOT; Information; Informations flow; Communication; Communication flow; RFID; Sensor; Industry 4.0; Internet of Things; IOT; Information; Informationsflöde; Kommunikation; Kommunikationsflöde; Radio-frequency identification; RFID; Sensor; Industry 4.0;

    Sammanfattning : Syfte: Studien ämnar att studera hur Internet of Things skulle kunna integreras för att minska potentiella brister i informationsflödet hos tillverkande företag. För att möjliggöra detta formulerades två forskningsfrågor:  Hur är informationsflödet utformat hos ett tillverkande företag med högt anpassade kundprocesser?  Vilka möjligheter ger Internet of Things för att minska potentiella brister i informationsflödet?  Metod: En förundersökning gjordes för att ge författarna en bild av studiens problemområde. LÄS MER

  2. 2. Modellering och kundprocessanalys av kösystem på Vapiano Sturegatan

    Kandidat-uppsats, KTH/Optimeringslära och systemteori

    Författare :Yrr Ahlklo; Carin Lind; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna rapport har kösystemet på Vapiano Sturegatan undersökts och analyserats. Restaurangen har problem med långa köer under lunchtid och syftet med denna rapport är att ge förslag på hur man skulle kunna minska dessa. LÄS MER

  3. 3. Freemium for large enterprises : – a case study at Swedish software development company Teleopti about development and application of the freemium business model on the market for large enterprises

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anna Jepson; Elin Lundin; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Many software development companies targeting consumers or small and medium enterprises apply the freemium business model: giving a basic product away for free while charging a premium for an enhanced version of the product or for advanced features. Companies offering more complex and expensive products to large enterprises have not yet adopted the freemium business model to any great extent. LÄS MER

  4. 4. Encounter Control : Fördjupad analys och modellering av tjänsteprocesser bserad på tjänsteforskning,systemvetenskap och statisktisk processkontroll( SPC).

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jan-Erik K Persson; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Encounter Control är ett sammanfattande begrepp för generell styrning och kontroll av tjänsteprocesser med särskilt fokus på inslag av externa och eller interna kundinteraktioner (encounters). I dessa möten agerar kunden ofta i två olika men integrerade roller: som kund och medproducent till den efterfrågade tjänsten. LÄS MER