Sökning: "kundreaktioner"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet kundreaktioner.

  1. 1. Negativa kundreaktioner på Facebook : En studie om Adlibris digitala marknadsföringskampanj med Camilla Läckberg

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oliver Graff; Johan Baude; [2021]
    Nyckelord :Kundengagemang; Negativt kundengagemang; Sociala medier; Digitala marknadsföringskampanjer; Facebook; Adlibris;

    Sammanfattning : Studien syftar att undersöka hur olika faktorer får kunder att uttrycka negativa åsikter om företag på sociala medier i samband med digitala marknadsföringskampanjer. Genom att studera kommentarer på Facebook avseende Adlibris digitala marknadsföringskampanj med Camilla Läckberg ämnar studien att utvidga den teoretiska förståelsen för negativt kundengagemang och bygga vidare på tidigare forskning. LÄS MER

  2. 2. Och så levde de lyckliga i alla sina dagar? : En studie om nätverksförändringar vid företagsförvärv

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Berglund; Christina Ljungqvist; Frida Rawet; [2015]
    Nyckelord :Förvärv; företag; kunder; leverantörer; nätverksförändringar; relationer;

    Sammanfattning : Företagsförvärv har blivit ett allt vanligare tillvägagångssätt för företag att växa och bli mer konkurrenskraftiga. Många tidigare studier har fokuserat på vad som sker organisatoriskt med de företag som slås samman vid ett förvärv, samt hur detta påverkar företagskulturen. LÄS MER

  3. 3. Långsiktigt värdeskapande vid högteknologiska förvärv - en studie kring hur uppköparens teknologiska karaktär påverkar värdeskapandet vid högteknologiska förvärv på lång sikt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Rickhamre; Victor Lindh; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att studera hur en uppköpares teknologiska karaktär påverkar onormal avkastning vid högteknologiska förvärv. Genom att gruppera de förvärvande bolagen efter industritillhörighet och grad av teknikintensitet strävar författarna att skapa en djupare förståelse kring vilken typ av bolag som kan förväntas generera störst värde åt sina aktieägare vid högteknologiska förvärv. LÄS MER

  4. 4. När prisskillnader till följd av prisändringar leder till kundreaktioner i svensk konfektionshandeln : - En studie där sex butikschefers erfarenheter ger indikationer för implementering av dynamisk prissättning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ingrid Rönnblom; Amanda Nordlund; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER