Sökning: "kundrelationen"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade ordet kundrelationen.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på relationen mellan revisor och kund : En kvalitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ronja Roos; Gabrielle Nilsson; [2023]
    Nyckelord :audit; digitalisation; communication; audit-client relationship; revision; digitalisering; kommunikation; revisor-kundrelation;

    Sammanfattning : Utbyte av information mellan revisor och kund sker i allt större grad genom digitala verktyg och med hjälp av digitala kommunikationsmetoder. Det innebär att revisionsprocessen blir mer automatiserad vilket resulterar i en minskning av fysiska möten mellan revisor och kund. I sin tur kan det leda till att relationen mellan parterna påverkas. LÄS MER

  2. 2. Engagerande innehåll : En studie om hur innehåll påverkar engagemang på företaget Estrids Instagram-konto

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Elebjörk; [2022]
    Nyckelord :Engagement; Instagram; uses and gratification theory; social media; relationship marketing; Engagemang; Instagram; användarmodellen; sociala medier; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Med det ökade användandet av visuellt baserade sociala medier har Instagram blivit en viktig plattform för företag att skapa och stärka relationer med sina kunder. Genom att skapa innehåll baserat på kundens behov kan öka kundengagemanget vilket i sin tur har stor påverkan på kundrelationen och företagets försäljning. LÄS MER

  3. 3. Webbdesign som väcker känslor : Ett verktyg för hotellwebbplatser för att påverka kundrelationer med Generation Z

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kajsa Ojala Åkerman; Elinor Meijer; [2022]
    Nyckelord :Website; web design; web design element; visual impression; trust; satisfaction; loyalty; customer relationship; Generation Z; hotel website; Webbplats; webbdesign; webbdesignelement; visuellt intryck; tillit; tillfredsställelse; lojalitet; kundrelationer; Generation Z; hotellwebbplats;

    Sammanfattning : Webbplatser har idag mindre än en sekund på sig att göra ett visuellt intryck innan besökaren riskerar att gå vidare till en annan webbplats. I hotellbranschen där kundrelationer är högt värderat och det fysiska mötet i många fall har bytts ut mot hotellets webbplats spelar det visuella intrycket en viktig roll. LÄS MER

  4. 4. Revisorns avvägning mellan oberoendet och kort- och långvariga kundrelationer : En kvalitativ studie utifrån revisorers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Tavan Wrya Rasol; [2020]
    Nyckelord :Audit independence; client importance; auditor-client relationship och Audit tenure.; Revisorns oberoende; kundrelationer; revisorns tjänstgöring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Revisorns oberoende är omdiskuterat där allmänheten förväntar och förlitar sig på att revisorn upprätthåller sitt oberoende gentemot sina kunder för en välfungerande marknad och samhälle. Revisorns oberoende innebär att revisorn är objektiv, opartisk och fri från yttre påverkan vid granskning av kundens verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring av finansiellatjänster : En kvalitativ studie om fyra fintechbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Scharff; [2020]
    Nyckelord :Relationship marketing; fintech; social media; loyality; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth; Relationsmarknadsföring; fintech; sociala medier; lojalitet; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth;

    Sammanfattning : This study is written from a business perspective and deals with four fintech companies' use of relationship marketing. The focus is on companies within savings and pensions. The study follows a qualitative research method. This gives the opportunity to investigate whether a certain theory is followed in practice. LÄS MER