Sökning: "kundrelationer bank"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden kundrelationer bank.
1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
2. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose: This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER
3. Relationsförändring mellan företagskunder och banker : En kvalitativ studie om hur affärsrelationen för företagskunder har förändrats i en digitaliserad bankmiljö
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva hur digitaliseringen har påverkat företagskunders affärsrelation till banken, samt att identifiera faktorer som kan bidra till att bygga och bevara långsiktigt lönsamma kundrelationer. I inledningen behandlades tidigare forskning, där det konstaterades att banker behöver utveckla en bättre förståelse för sina kunder för att behålla lojala kundrelationer, samt att det fanns ett intresse för vidare studier av digitaliseringens påverkan på relationen mellan banker och dess kunder, från kundens perspektiv. LÄS MER
4. En storbanks relationsstrategier : att bevara kundrelationer och kundförtroenden i takt med ökad digitalisering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här studien har genomförts mot bakgrund av att bankerna i Sverige blir alltmer digitala. Detta skapar utmaningar för bankerna vad gäller att bevara kundrelationer och kundförtroenden i den digitala kontexten. LÄS MER
5. Den digitala bankverksamhetens påverkan på bankmedarbetares arbetstillfredsställelse
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Digitaliseringen har haft en stark inverkan på banksektorn de senaste decennierna. Med hjälp av den digitala tekniken kan bankkunder numera utföra ett flertal bankärenden på egen hand utan att behöva besöka ett bankkontor, vilket resulterat i en minskad interaktion mellan bankmedarbetare och kunder. LÄS MER