Sökning: "kundrelationer företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden kundrelationer företagsekonomi.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Långsiktiga kundrelationer : En kvalitativ studie om detaljhandelsföretagens implementering av medlemskapsprogram för att främja kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ninorta Aslan; Hibak Jama; [2023]
    Nyckelord :Membership program; customer loyalty; loyalty program; retail; marketing strategies;

    Sammanfattning : In a time where the retail sector is undergoing continuous changes and increased competition, establishing and maintaining long-term customer relationships become increasingly critical for a company's success. Marketing constitutes the core of creating and communicating value to customers, as well as sustaining robust customer relationships. LÄS MER

  3. 3. Effekterna av kundrelationer inom banksektorn : En kvalitativ studie  om faktorer som påverkar kundlojalitet och affärsframgång

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Camellia Rahman Bhuiyan; Malika Abdo; [2023]
    Nyckelord :consumer relationship towards bank; influencing factors; KYC; digitalization;

    Sammanfattning : Background: in order to have an established long-term relationship between customer and bank, a lot is  required, including trust, satisfaction and other things. This study will therefore aim to provide factors that can affect the relationship between bank and customer Purpose:​  This study aims to study factors that can affect the relationship between banks and customers. LÄS MER

  4. 4. Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult : En studie om digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nancy Jacob; Osama Mahmoud Ahmed; Thanojitha Selvanayagam; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultants work; accounting programs; digitalization; automatization; and cloud-based database; Redovisningskonsulternas arbete; bokföringsprogram; digitalisering; automatisering; och molnbaserade databaser;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen  Universitet Författare: Nancy Jacob, Osama Mahmoud Ahmed, Thanojitha Selvanayagam                      (990101)               (001212)                            (970719) Titel: Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult   Handledare: Zelalem Abay   Nyckelord: Redovisningskonsulternas arbete, bokföringsprogram, digitalisering, automatisering, och molnbaserade databaser.  Forskningsfråga: Hur har digitiseringen och digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete påverkat arbetsprocessen, kompetenskraven och intressenter? Syfte: Syftet med denna studie är att få en bild på hur arbetet som redovisningskonsult ser ut idag och digitaliseringens påverkan för yrkesrollen. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkas konsumenter av cookienotiser? : En kvalitativ studie om unga vuxnas beteende kopplat till cookienotiser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Boman; Michell Menes Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Cookies; Cookienotiser; Konsumentbeteende; Konsumenter; Unga vuxna; Millennials; Gen Z;

    Sammanfattning : Alla konsumenter som någon gång besökt en hemsida har också mötts av encookienotis. För de allra flesta är cookienotiser en del av den digitala vardagen. I ochmed att GDPR ändrat lagstiftningen om hur webbplatser ska informera om cookiesmåste alla hemsidor inom EU presentera en cookienotis idag. LÄS MER