Sökning: "kundrelationer och tillit."

Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden kundrelationer och tillit..

  1. 1. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  2. 2. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ahlgren; Julia Hjortshagen; [2023]
    Nyckelord :AI; chatbot; kundservice; kundrelationer; lojalitet; tillit; tillit till digitala verktyg; värdesamskapande; värdesamförstörande; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. En unik bransch med kunden i fokus : En kvalitativ studie om relationsbyggande inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ebba Amandusson; Wilma Kling; [2022]
    Nyckelord :Relationship building; Customer relationship; Customer loyalty; Trust; Gender; Relationsbyggande; Kundrelation; Kundlojalitet; Förtroende; Könsroller;

    Sammanfattning : The housing deal is one of the biggest deals made in life where a lot of money and emotions are involved. It is about a special business in which the real estate agent has an important role. The real estate profession is a profession of trust that largely is about building customer relationships. LÄS MER

  4. 4. Det digitala mötet och relationer : En kvalitativ studie om användningen av digitala möten på B2B-marknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Holmkvist; Jonathan Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; B2B; Förtroende; Engagemang; Relationer; Kommunikation;

    Sammanfattning : Kontinuerlig förändring är något som representanter på företagsmarknaden ständigt behöver förhålla sig till och marknaden är under påfrestningen av att ständigt behöva anpassa sig. 2020 ställdes världen upp och ner i och med Covid-19-pandemins utbrott och distansarbete vilket har lett att digitala möten mellan företagsrepresentanter på B2B- makrnaden har blivit allt vanligare. LÄS MER

  5. 5. Långvariga relationer mellan kund och fastighetsmäklare - ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Tim Svensson; Oliver Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :Fastighetsmäklare; kunder; kundrelationer; kundlojalitet;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks varför fastighetsmäklarens kund väljer att återkomma till samma fastighetsmäklare vid fler än en bostadsförsäljning. Detta har studerats genom sju semistrukturerade kvalitativa intervjuer, med kunder som valt att återkomma till samma fastighetsmäklare vid en andra bostadsaffär. LÄS MER