Sökning: "kundrelationer på banken"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden kundrelationer på banken.
1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER
2. En storbanks relationsstrategier : att bevara kundrelationer och kundförtroenden i takt med ökad digitalisering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den här studien har genomförts mot bakgrund av att bankerna i Sverige blir alltmer digitala. Detta skapar utmaningar för bankerna vad gäller att bevara kundrelationer och kundförtroenden i den digitala kontexten. LÄS MER
3. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER
4. Innovation – nyckeln till goda kundrelationer? : En kvalitativ flerfallsstudie om hur innovation påverkar lojalitet och förtroende inom banksektorn
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Finansmarknaden befinner sig i en förändringsfas där banker agerar i en allt mer komplex miljö. Till följd av en snabbt föränderlig marknad måste banker besitta förmågan att förändras och få saker att hända. LÄS MER
5. Kundrelationer i bankbranschen : Hur banker med skilda verksamheter arbetar med kundrelationer idag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to examine and compare how banks with differentiating operations work with their customer relationships. The financial market has changed because of digital advances in society as a whole and because of newly arisen competitors. LÄS MER