Sökning: "kundrelationer på banken"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden kundrelationer på banken.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. En storbanks relationsstrategier : att bevara kundrelationer och kundförtroenden i takt med ökad digitalisering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Linde; [2023]
    Nyckelord :Digital banking; Kundrelationer; Kundförtroenden; Relationsstrategier; Bank; Omnikanal-upplevelse;

    Sammanfattning : Den här studien har genomförts mot bakgrund av att bankerna i Sverige blir alltmer digitala. Detta skapar utmaningar för bankerna vad gäller att bevara kundrelationer och kundförtroenden i den digitala kontexten. LÄS MER

  3. 3. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Matilda Hultberg; Sofia Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Bank; E-banking; trust; loyalty; customer relationship; customer value; Bank; E-banking; förtroende; lojalitet; kundrelationer; kundvärde;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER

  4. 4. Innovation – nyckeln till goda kundrelationer? : En kvalitativ flerfallsstudie om hur innovation påverkar lojalitet och förtroende inom banksektorn

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linn Sandin; Elin Burell; [2019]
    Nyckelord :Innovation; bank; banking sector; trust; loyalty; customer relations; Innovation; bank; banksektor; förtroende; lojalitet; kundrelationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Finansmarknaden befinner sig i en förändringsfas där banker agerar i en allt mer komplex miljö. Till följd av en snabbt föränderlig marknad måste banker besitta förmågan att förändras och få saker att hända. LÄS MER

  5. 5. Kundrelationer i bankbranschen : Hur banker med skilda verksamheter arbetar med kundrelationer idag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Anne-Linn Nielsen; Victoria Larsson; [2018]
    Nyckelord :relationship marketing; financial services; customer relationships; service marketing; Relationsmarknadsföring; kundrelationer; tjänstesektorn; bankmarknaden; service marketing;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine and compare how banks with differentiating operations work with their customer relationships. The financial market has changed because of digital advances in society as a whole and because of newly arisen competitors. LÄS MER