Sökning: "kundrelationer"
Visar resultat 21 - 25 av 644 uppsatser innehållade ordet kundrelationer.
21. Shared Service in Commercial Real Estates in Stockholm
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The office market in Stockholm is constantly evolving, and property owners must actively work to meet tenants' demand for office spaces. The increased demand for alternative office solutions has led to the development of coworking facilities and fully furnished offices. LÄS MER
22. Digitaliseringens påverkan på revision i Sverige : En kvalitativ studie om digitaliseringens åverkan på revisionskvaliteten, revisionsprocessen samt relationen mellan revisor och kund
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Revisionen har idag blivit en viktig del av det moderna samhällets ekonomiska system och har en avgörande roll för att främja förtroendet för den finansiella rapporteringen, samt för att främja transparens och ansvarstagande i affärsverksamhet. Digitalisering är ett begrepp som beskriver den digitala utvecklingen som har uppkommit av nya tekniken och har förändrat sättet som vi lever våra vardagliga liv men även förändrat världen på en global nivå. LÄS MER
23. Study of AI Service Providers in IT Consulting, Marketing, and Law
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This study employs a Gioia analysis to investigate the AI services offered within three distinct professional service sectors in Sweden: IT consulting, marketing, and legal services. Utilizing a list of companies from a prior KTH project and publicly accessible information, we applied a cross-sectoral Gioia analysis to systematically categorize, compare, and understand the types of AI services provided and how these offerings differ between sectors. LÄS MER
24. Fastighetsmäklares arbete med kundrelationer i takt med digitaliseringsutvecklingen inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Digitalization has for a long time influenced the whole of society in terms of our everyday life. Digital development affects more or less all industries to varying extents which can also be seen in the real estate agency industry. LÄS MER
25. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER