Sökning: "kundrelationsperspektiv"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet kundrelationsperspektiv.
1. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER
2. Kunskapsarbetaren som utgångspunkt- Hur Relationsmarknadsföring kan förbättra förvaltandet av kunskap
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet är att beskriva och analysera hur ett kundrelationsperspektiv kan förbättra kunskapsintensiva organisationer. Frågeställningen är följande: Hur kan kundrelationsperspektivet förbättra förvaltandet av kunskap inom kunskapsintensiva organisationer? För att ta reda på detta utgår vi från Relationsmarknadsföringsteorier. LÄS MER