Sökning: "kundrelationsperspektiv"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet kundrelationsperspektiv.

  1. 1. CRM : Vilka faktorer har betydelse vid en implementering av CRM i B2B?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Strömdahl; [2017]
    Nyckelord :CRM; B2B; customer relationship management; relationsmarknadsföring; strategi; kundrelation; organisation; förändring; transaktionens relation; CRM implementering; implementering av CRM; förändringsbenägenhet; marknadsföring; affärsstrategi; kundrelationsperspektiv; kundperspektiv; relation; relationsperspektiv; maximera effekten av CRM; CRM effekt;

    Sammanfattning : CRM-system är ett växande och lukrativt affärsområde, som genererar stora intäkter för företag verksamma inom en rad olika branscher globalt, i synnerhet branscher där kundfokus står i centrum. Att arbeta med kunden i fokus och att ha kunden som medskapare av värde, anses av många vara nödvändigt för att kunna möta en tilltagande global konkurrens. LÄS MER

  2. 2. Kunskapsarbetaren som utgångspunkt- Hur Relationsmarknadsföring kan förbättra förvaltandet av kunskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Eriksson; Jessica Andersson; Martina Von Trampe; [2009]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; kunskapsintensiva organisationer; kunskapsarbetare; attraktion; förtroende; delaktighet; inflytande; handlingsfrihet; engagemang; kundrelationer; gemensamt värdeskapande; ledaren som möjliggörare; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att beskriva och analysera hur ett kundrelationsperspektiv kan förbättra kunskapsintensiva organisationer. Frågeställningen är följande: Hur kan kundrelationsperspektivet förbättra förvaltandet av kunskap inom kunskapsintensiva organisationer? För att ta reda på detta utgår vi från Relationsmarknadsföringsteorier. LÄS MER