Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En e-konsuments kundresa : Fysiska omgivningens påverkan på e-kundresan mätt med hjälp av eye-tracking

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Dejan Zarkovic; [2024]
    Nyckelord :Eye-tracking; Retrospektiv tänka högt; Kundresa; Kundupplevelse; E-handel;

    Sammanfattning : Uppsatsen har undersökt konsumenters kundresa på olika e-handels hemsidor. Syftet har varit att undersöka var i kundresan – före eller under köp – som kundupplevelsernaär som starkast. Både positiv och negativ kundupplevelse undersöks samt hur den fysiskaomgivningen, mer specifikt fysiska butiker, påverkar e-handelsupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Andrahandsresan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarirat Suksing; Miriam Taki; Filippa Rensfelt; [2024]
    Nyckelord :Kundresa; hållbarhet; CSR; second-hand; köpprocess och medvetet konsumtionsbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundresan på andrahandsmarknaden, där utbudet på hyllan i förväg är oklart för konsumenten. Var börjar den, hur går den till och vad händer efter ett köp av ett plagg - det ska denna studie undersöka. LÄS MER

  3. 3. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  4. 4. THIRD HAND : A solution for the fuel tank assembly at Scania Södertälje

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :SandraMarie Westerberg; Tova Ödesjö; [2023]
    Nyckelord :Industrial Design Engineering; Ergonomics; Human-centered design; User-centered design; Safety; Third hand; Automotive; Production; Teknisk Design; Ergonomi; Människocentrerad design; Användarcentrerad design; Säkerhet; Tredje handen; Fordons industri; Produktion;

    Sammanfattning : Scania recently introduced a new fuel tank design. This new design arose a need for extra help when mounting the tank in production, which was solved with two little hooks on each tank. These hooks are today known as the current third hand solution. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkas konsumenter av cookienotiser? : En kvalitativ studie om unga vuxnas beteende kopplat till cookienotiser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Boman; Michell Menes Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Cookies; Cookienotiser; Konsumentbeteende; Konsumenter; Unga vuxna; Millennials; Gen Z;

    Sammanfattning : Alla konsumenter som någon gång besökt en hemsida har också mötts av encookienotis. För de allra flesta är cookienotiser en del av den digitala vardagen. I ochmed att GDPR ändrat lagstiftningen om hur webbplatser ska informera om cookiesmåste alla hemsidor inom EU presentera en cookienotis idag. LÄS MER