Sökning: "kundresa"

Visar resultat 11 - 15 av 27 uppsatser innehållade ordet kundresa.

  1. 11. Logo: Kontaktlös nyckelöverföring

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lovisa Stenberg; Hildegunn Strand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att i samarbete med företaget Vendanor ta fram en produkt som gör nyckelöverlämning mellan två parter kontaktfri och säker. En marknadsundersökning, kundundersökning och litteraturstudie utfördes följt av identifikation av nödvändiga krav med hjälp av en QFD-matris. LÄS MER

  2. 12. Customer experience in retail banking : A swedish study

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Alfred Carlwe; Oscar Kylberg; [2020]
    Nyckelord :financial institutions; fintech; digitalization; customer experience; touch points; customer journey; digitalisering; kundupplevelse; bankverksamhet; kundresa;

    Sammanfattning : Customer experience has become more difficult for companies to control with the expanding number of touch points that the companies must be aware off. One of the major reasons behind the expanding number of touch points has been digitalization. The financial sector is not excluded from this change. LÄS MER

  3. 13. Digital kundupplevelse : En kvalitativ studie om hur business-to-business företag åstadkommer kundupplevelser i digitala kanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Martinsson; Anette Örjegren; [2020]
    Nyckelord :Kundupplevelser; Användarupplevelser; Digitala upplevelser; kundresa; Digitalisering; Digital marknadsföring; Marknadsföring; Kundfokus; Kundlojalitet; Sociala medier; Omnikanal; multikanal; Buzz; Word-of-mouth; Sökmotormarknadsföring; Sinnesmarknadsföring; Marknadskommunikation; Upplevelsebaserad marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte med denna studie är att identifiera och beskriva hur företag inom business-to-businessarbetar och genererar kundupplevelser genom digital kommunikationsstrategi för att stärkakundrelationer. Metod: Studien är av kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER

  4. 14. En studie om kundupplevelsen av Software-as-a-Service

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nojen Rezgar Salam; Emil Ljunggren; [2019]
    Nyckelord :Customer experience; Relationshipmarketing; B2B relationships; Kundupplevelse; Relationsmarknadsföring; B2B relationer; Kundresa; Kundnöjdhet; Tjänstekvalitet; Software-as-a-Service;

    Sammanfattning : Bakgrund Mjukvaruindustrin har vuxit och fortsätter växa i en hög takt och allt fler tjänster erbjuds som molnbaserade prenumerationer, Software-as-a-Service (SaaS). Forskning menar att produkterna som erbjuds mer eller mindre innehåller samma funktionalitet så leverantörer måste lägga fokus på kundupplevelsen för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  5. 15. Utveckla företagsinkubatorn Movexums kundresa med tjänstedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industridesign

    Författare :Daniel Edströms; [2019]
    Nyckelord :industridesign; tjänstedesign; service design; design; beteendeprofil; beteendetyper; kundresa; costumer journey;

    Sammanfattning : Arbetets övergripande syfte har varit att kartlägga ­företagsinkubatorn Movexums kundresa, lokalisera eventuella problem och hitta ­­­­­­­­­­­förbättringsmöjligheter. En företagsinkubator hjälper entreprenörer och idébärare med att göra sina innovativa idéer att bli framgångsrika ­produkter och tjänster. LÄS MER