Sökning: "kundsegment marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden kundsegment marknadsföring.

  1. 16. Strategier och kanaler vid marknadsföring för fysiska researrangörer och traditionella resebyråer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Helena Weijsenburg; Denisse Morales; [2014]
    Nyckelord :Traditional travel agencies; tour operators; online travel agents; marketing; digital media; print media; word-of-mouth; relationship marketing; positioning; customer segments; unique; Traditionella resebyråer; researrangörer; internetresebyråer; marknadsföring; digital media; tryckt media; word-of-mouth; relationsmarknadsföring; positionering; kundsegment; unikt;

    Sammanfattning : The tourism industry in Sweden has expanded in recent years and the increasing industry has meant that customers are in need of a reseller for their trips abroad. Today there are three types of retailers available. These are : Traditional travel agencies , tour operators and online travel agencies. LÄS MER

  2. 17. Varumärket inom vinvärlden : Australiens och Frankrikes varumärkesstrategier

    M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Emma Berg; Elisabeth Blomberg; [2013]
    Nyckelord :Australien; Frankrike; Marknadsföring; Strategi; Vin;

    Sammanfattning : Varumärken används i vinbranschen och det finns mycket att hämta genom att göra varumärket tydligt. För att kunna nå ut till sina kunder är det viktigt att ha en varumärkesstrategi för att maximera sitt kundsegment. Australien är ett ungt vinland som klättrat sig upp och blivit ett stort land inom vinbranschen. LÄS MER

  3. 18. Kundens val av bank

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Kjellin; Sanna Westling; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; bank; kundbehandling; köpprocess och konsumentbeteende; kundens val av bank; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Titel: Kundens val av bank   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Sanna Westling och Angelica Kjellin   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2012- januari   Syfte: Syftet med denna studie är att belysa vilka faktorer som påverkar kunden i valet av bank och jämföra dessa med bankernas syn på vilka faktorer som avgör kundens val av bank. Målet är att presentera ett resultat som kan vara till nytta för bankerna i deras framtida marknadsföring. LÄS MER

  4. 19. Visst vill jag köpa det här : en studie om vilka marknadsföringsstrategier som kananvändas av livsmedelsföretag för att marknadsföra exklusivalivsmedel i butik

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Chilani De Soysa; [2011]
    Nyckelord :marknadsföring; butik; exklusiva livsmedel; sinnen;

    Sammanfattning : Marknadsföring är något centralt i livsmedelsbutiker. Detta tillföljd av ett överskott avlivsmedelsbutiker vilket har inneburit att konkurrensen hårdnat inom denna bransch då deflesta butiker riktar sig mot samma kundsegment (pers. med., Nilsson, 2011) . LÄS MER

  5. 20. LEGO: Ensamrätt med rätt att diskriminera

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Annelie Nilsson; Tuija Nordberg; [2011]
    Nyckelord :Patent; Varumärke; Ensamrätt; Otillbörlig konkurrens; Diskriminering.;

    Sammanfattning : Studien undersöker konkurrensstrategier med hjälp av immaterialrättsligt skydd: Om, och hur, det är möjligt för ett företag att använda patentskydd som ett starkt konkurrensmedel på en attraktiv marknad?Om våra utvalda respondenter ansåg att patentstrategier leder till diskriminering av konkurrenter och kunder om företag med ensamrätt väljer att nischa sitt produktutbud? Om patenträtten behöver vidareutvecklas för att matcha lagstiftning gällande konkurrens? Är det möjligt att införa en klausul om rätt att utfärda tvångslicenser i Patenträtten som är generaliserbar och lättare att tillämpa än den vedertagna? Detta är en kvalitativ studie, i vilken vi hela tiden strävat efter att få en helhetsför-ståelse. Därför har vi varit öppna med vår tanke med arbetet för våra respondenter, och även försökt hålla oss objektiva genom arbetet. LÄS MER