Sökning: "kundsegment marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden kundsegment marknadsföring.
21. Att framkalla ökad köpbenägenhet : Hur man ska investera
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vad företag bör investera i för att öka köpbenägenheten hos kunden. Uppsatsens bisyfte är även att undersöka vilka butikschefernas upplevda problem med franchisingkonceptet är vid investeringar i butikerna. Metod: I uppsatsen har det utförts en tvärsnittsundersökning på mikronivå. LÄS MER
22. Katt och hund ska bli vår kund! : En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Datum: 2010-03-22 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Kristina Flintull, Malin Severin Handledare: Nazeem Seyed-Mohamed Titel: Katt och hund ska bli vår kund! En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek. Syfte: Med Cura apoteket som uppdragsgivare syftar studien till att undersöka vilka kvaliteter företaget bör framhäva i sin marknadsföring för att bearbeta och bli ICA Maxi:s kundsegment husdjursägares favoritapotek. LÄS MER
23. Vilket hörn är ditt hörn? : Hur utnyttjar de enskilda klädbutikerna konkurrensmedelsmixmodellen sexhörningen för att skaffa konkurrensfördelar på marknaden och vilken del ska de lämpligen arbeta mer med?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur enskilda, mindre butiker inom klädbranschen arbetar med konkurrensmedelsmixen sexhörningen för att konkurrera på marknaden. I inledningen får läsaren en inblick i vad uppsatsen kommer att handla om och vi vill här förmedla hur just en konkurrensmedelsmixmodell kan påverka enskilda butikers marknadsföringsåtgärder. LÄS MER
24. Bankers utökade tillgänglighet : en studie om kunders efterfrågan och dess lönsamhet i Umeå
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Problem: Hur tillfredställda är bankkunder med sin banks tillgänglighet? Vilka kundsegment efterfrågar utökad service och hur lönsamma är de? Syfte: Genom vår studie av bankernas olika kundsegment och med dessas innehavande ekonomiska engagemang i banken, avser vi att belysa kundernas attityder och uppfattningar kring bankernas utökade tillgänglighet, och vad de efterfrågar i sitt möte med banken. Teori I vår teoretiska referensram behandlar vi främst fem olika teoriområden; försäljningsarbetets utveckling, positionering, banktjänster, service, relationsmarknadsföring samt gruppsegmentering. LÄS MER
25. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER