Sökning: "kundsegment marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden kundsegment marknadsföring.

  1. 21. Att framkalla ökad köpbenägenhet : Hur man ska investera

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pauline Mirza; Kasper Karell-Holmgren; [2010]
    Nyckelord :Investeringar; franchising; Reitan Servicehandel; marknadsföringsmix; servqual; kundnöjdhet; agentteorin; marknadsföring; service; inventarier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vad företag bör investera i för att öka köpbenägenheten hos kunden. Uppsatsens bisyfte är även att undersöka vilka butikschefernas upplevda problem med franchisingkonceptet är vid investeringar i butikerna.  Metod: I uppsatsen har det utförts en tvärsnittsundersökning på mikronivå. LÄS MER

  2. 22. Katt och hund ska bli vår kund! : En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Flintull; Malin Severin; [2010]
    Nyckelord :The Services Marketing Mix; Kundlojalitet; Kundsegment; Husdjursägare; Cura apoteket;

    Sammanfattning : Datum: 2010-03-22 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Författare: Kristina Flintull, Malin Severin Handledare: Nazeem Seyed-Mohamed Titel: Katt och hund ska bli vår kund! En studie om Cura apotekets ambition att bli husdjursägarnas favoritapotek. Syfte: Med Cura apoteket som uppdragsgivare syftar studien till att undersöka vilka kvaliteter företaget bör framhäva i sin marknadsföring för att bearbeta och bli ICA Maxi:s kundsegment husdjursägares favoritapotek. LÄS MER

  3. 23. Vilket hörn är ditt hörn? : Hur utnyttjar de enskilda klädbutikerna konkurrensmedelsmixmodellen sexhörningen för att skaffa konkurrensfördelar på marknaden och vilken del ska de lämpligen arbeta mer med?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emma Kristiansson; Miriam Nilsson; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur enskilda, mindre butiker inom klädbranschen arbetar med konkurrensmedelsmixen sexhörningen för att konkurrera på marknaden. I inledningen får läsaren en inblick i vad uppsatsen kommer att handla om och vi vill här förmedla hur just en konkurrensmedelsmixmodell kan påverka enskilda butikers marknadsföringsåtgärder. LÄS MER

  4. 24. Bankers utökade tillgänglighet : en studie om kunders efterfrågan och dess lönsamhet i Umeå

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Marcus Edelbrink; Joakim Lindström; [2008]
    Nyckelord :kvantitativ metod; vetenskaplig metodik; marknadsföring; relationsmarknadsföring; Tjänstemarknadsföring; tjänstekvalitet; servicekvalitet; kundlönsamhet; ; Bank; bankservice; bankmarketing; personal contact.;

    Sammanfattning : Problem: Hur tillfredställda är bankkunder med sin banks tillgänglighet? Vilka kundsegment efterfrågar utökad service och hur lönsamma är de? Syfte: Genom vår studie av bankernas olika kundsegment och med dessas innehavande ekonomiska engagemang i banken, avser vi att belysa kundernas attityder och uppfattningar kring bankernas utökade tillgänglighet, och vad de efterfrågar i sitt möte med banken. Teori I vår teoretiska referensram behandlar vi främst fem olika teoriområden; försäljningsarbetets utveckling, positionering, banktjänster, service, relationsmarknadsföring samt gruppsegmentering. LÄS MER

  5. 25. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Helsing; Christian Fredefors; Harald Faanes; [2008]
    Nyckelord :B2B-marknadsföring; varumärkesarbete; statliga bolag; konceptuell modell; kommunikation; logistik; järnväg;

    Sammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER