Sökning: "kundsegment marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 31 uppsatser innehållade orden kundsegment marknadsföring.

  1. 6. Är grönt skönt? : Grön marknadsföring inom restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Annika Nilsson; Jessica Nykvist; [2020]
    Nyckelord :ekologisk hållbarhet; marknadsföring; grön marknadsföring; kundsegment; gröntvätt.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Digital personaliserad marknadsföring : En kvalitativ studie om algoritmers påverkan

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Josefine Henriksson; [2020]
    Nyckelord :Algoritmer; digital marknadsföring; personaliserad marknadsföring; cookies; sökoptimering;

    Sammanfattning : Studien syfte har varit att skapa djupare förståelse om vilka kunskaper Svenska företag har om algoritmens påverkan på digital personaliserad marknadsföring, samt hur företag kan nyttja algoritmerna för att förbättra sin digitala personaliserade marknadsföring. För undersöka detta har tre forskningsfrågor formulerats; “Vilka kunskaper om algoritmernas påverkan på den digitala personaliserade marknadsföringen är viktiga för företag?”, “Hur kan företag använda algoritmer på sociala plattformar för att utveckla sin digitala personaliserade marknadsföring?” samt “Hur kan företag hantera nackdelarna med algoritmer på sociala plattformar?”. LÄS MER

  3. 8. Big datas påverkan på beslutsfattande av kundsegment : - En fallstudie av organisationer inom resebranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Krusing; Leo Tiricke; [2017]
    Nyckelord :Marketing; big data; decision making; segmenting; the travel industry; Marknadsföring; big data; beslutsfattande; segmentering; resebranschen;

    Sammanfattning : Through an ever-increasing connectivity, the digital imprints left behind are opening new possibilities for organizations. Big data contains large amounts of consumer data and through analysis this data is transformed into information. LÄS MER

  4. 9. Påverkan av kommunikation mellan företag och kundsegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Öman; Louise Tevell; [2017]
    Nyckelord :fast fashion; hållbart mode; produktlivscykel; marknadsföring; konsument; mode; påverkan; förändring;

    Sammanfattning : Området för denna studie är att studera kommunikation mellan företag och kunder. I studien har ett “fast fashion” företag används som exponent. Studien avgränsas till unga kvinnor 15-30 år då företaget har detta kundsegment som målgrupp.  Kommunikation är idag ett viktigt verktyg för företag att sända ut budskap. LÄS MER

  5. 10. Marknadsföring på sociala medier: : Hur kan sociala medier hjälpa Kristinehamn med att stärka sitt varumärke samt attrahera fler besökare?

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Amanda Nylander; [2016]
    Nyckelord :Turism; Marknadsföring; Internet; Sociala medier; Word of Mouth;

    Sammanfattning : Kristinehamn, en mindre ort belägen vid Vänerns nordöstra skärgård, en plats med många resurser  i den lokala naturen och kulturen. En plats med stora möjligheter och utvecklingspotential till att bli en mer välbesökt destination. LÄS MER