Sökning: "kundservice"

Visar resultat 16 - 20 av 171 uppsatser innehållade ordet kundservice.

  1. 16. Fördelar och nackdelar med Digitala assistenter : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Bruno Teglas; Ali Mosa; [2022]
    Nyckelord :Digital Assistants; Advantages; Disadvantages; Customer Experience; Usage; Companies; Quality of Experience; Artificial Intelligence; Voicebot; Chatbot.; Digitala Assistenter; Fördelar; Nackdelar; Kundupplevelse; Användandet; Verksamheter; Quality of Experience; Artificiell intelligens; Voicebot; Chatbot.;

    Sammanfattning : Artificial Intelligence och robotar tar en allt större plats i samhället och viktiga arbeten automatiseras för att effektivisera processer. Digitala assistenter som är en AI-teknik tillämpas inom många verksamheter och underlättar många uppgifter. LÄS MER

  2. 17. Impactful Digital Transformation for Retail Employees : A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Aniansson; Sarah Ebrahimi; [2022]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digital Impact; Retail; Smart Devices; Employee Efficiency; Job Satisfaction; Digital transformation; digital inverkan; detaljhandel; smart enheter; effektivitet hos arbetstagare; arbetstillfredsställelse;

    Sammanfattning : The rapid growth of e-commerce and omnichannel retailing is redefining the role of brick-and-mortar stores. To remain competitive, retailers should leverage digital technologies without compromising the presence of frontline workers, to meet customer expectations. LÄS MER

  3. 18. Utvärderingsmetoder med hjälp av aktivitetsteori – Användarupplevelse utvärdering av ett orderhanteringssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Nilsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Välutformade användarupplevelser är viktiga för att skapa bland annat olika digitala produkter och hjälpmedel som har användarens bästa i fokus. För att kunna designa något som kan uppfylla användares behov av funktionalitet, tillfredsställdhet och samtidigt driva en hållbar digital utveckling behövs en förståelse för användare och deras handlingar. LÄS MER

  4. 19. Hyresgästens syn på Outsourcing : En kvalitativ studie på den kommersiella hyresgästen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hugo Hellberg; Alfred Bertilsson; [2022]
    Nyckelord :Fastigheter; Outsourcing;

    Sammanfattning : Sammanfattning Outsourcing av fastighetsförvaltning är numera en helt accepterad och vanlig praktik inom fastighetsbranschen. Då hälften av samtliga fastighetstransaktioner genomfördes av utländska investerare och dessa ofta inte är väletablerade med en förvaltningsorganisation i Sverige, ser möjligheten för fortsatt ökning av outsourcing av fastighetstjänster stor ut. LÄS MER

  5. 20. Chatbotar ur ett UX-perspektiv : En undersökning i hur användarupplevelsen påverkas av chatbotar på svenska webbplatser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elin Enéus; Stina Kaloczy; [2022]
    Nyckelord :Chatbots from a UX perspective - A study on how the user experience is affected by chatbots on Swedish websites; Chatbot; användarupplevelse; UX; användbarhet; AI; kundservice; konversationsgränssnitt;

    Sammanfattning : Det blir mer uppenbart att många företag allt oftare väljer att använda sig av chatbotar. Främst gäller detta kundcentrerade sidor inom exempelvis e-handel där chatboten agerar som ett verktyg för att underlätta för kundtjänsten genom att kunna svara på enklare frågor. LÄS MER