Sökning: "kundservice"

Visar resultat 6 - 10 av 171 uppsatser innehållade ordet kundservice.

  1. 6. "Då får man ju känslan, de här vill inte ha kontakt med sina kunder” - En kvalitativ studie om chatbotar som formar dagens servicemöten och kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ahlgren; Julia Hjortshagen; [2023]
    Nyckelord :AI; chatbot; kundservice; kundrelationer; lojalitet; tillit; tillit till digitala verktyg; värdesamskapande; värdesamförstörande; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Can Commercially available AI services reduce costs within the media analysis industry? : A case study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Natasha Donner; Axel Stemme; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Automation; ChatGPT; Customer Support; GPT3; Artificiell intelligens; Automatisering; ChatGPT; Kundtjänst; GPT3;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the potential advantages of implementing artificial intelligence (AI) services in the context of customer support. With the rise of chatbots utilizing Natural Language Processing (NLP), AI has recently become a widely debated topic. LÄS MER

  3. 8. HÄST : Handlingsorienterat och Ändamålsenligt Statistiksystem för Tidsbesparing

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Nils Lenti; Anton Bergman; Pontus Ferm; Alfons Johansson; Filip Johnsson; Jack Kolm; Mattias Lindström; Johannes Pettersson; Hampus Randmäe; Marc Taylor; [2023]
    Nyckelord :programvaruteknik; mjukvaruutveckling; programvaruutveckling; statistikhantering; statistikvisualisering;

    Sammanfattning : Rapporten beskriver ett projektarbete i kursen TDDD96 - Kandidatprojekt i programvaruutveckling. Arbetet genomfördes under våren 2023 på Linköpings universitet. I kursenhar tio studenter inom civilingenjörsprogrammen i data- eller mjukvaruteknik framställten applikation (HÄST) åt den externa kunden Personalkollen. LÄS MER

  4. 9. Chattbotar och Kundlojalitet : En kvantitativ studie om chattbotar och kundlojalitet inom kundservice på den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Börjesson; David Svens; [2023]
    Nyckelord :Chattbotar; Virtuella agenter; Kundlojalitet; Varumärkeslojalitet; Varumärkesupplevelse; Attityddimension; Beteendedimension;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om och i sådana fall hur chattbotars kvaliteter och egenskaper påverkar kundlojaliteten hos kunder på den svenska marknaden. Metod: Vi har valt att genomföra en kvantitativ undersökning där datainsamlingen har skett via ett enkätformulär. LÄS MER

  5. 10. Kvalitet av användarupplevelsen från AI chatbottar inom kundservice : En studie om användarupplevelsen från ett användarperspektiv på AI chatbottars upplevda kvalitet och egenskaper för kundservice

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gustav Arkeving; Yassin Arif; [2023]
    Nyckelord :Chatbots; artificial intelligence; customer service; user experience; quality;

    Sammanfattning : Today's digital progress highlights disruptive digital technology as a numerous impact on marketing and societies. Artificial intelligence in conjunction with chatbots creates a seamless and powerful tool for customer service. LÄS MER