Sökning: "kundstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet kundstrategi.

  1. 1. Varför väljer skogsägare Södra vid gallring?

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Veronica Norberg; [2017]
    Nyckelord :Södra skogsägarna; kundupplevelse; kundstrategi;

    Sammanfattning : This report is a result of a degree projects at Skogsmästarprogrammet in Skinnskatteberg, Swedish University of Agricultural Sciences. The purpose of this report is to get a clear understanding of why forest owners choose Södra at thinning. For a better understanding, twelve forest owners have been interviewed. LÄS MER

  2. 2. Avvecklingen av den manuella kontanthanteringen : En intervjustudie om kundernas uppfattningar om en banks alternativa tjänster.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE); Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Westin; [2014]
    Nyckelord :bank; manuell kontanthantering; samhället;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har teknologiska förändringar medfört att banker ändrat utformningen av sina tjänster. Pengar har digitaliserats och individer har minskat användningen av kontanter. LÄS MER

  3. 3. Managing brand associations : The key to strong and successful brand equity

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Linnea Henriksson; Sabina van Eijk; [2011]
    Nyckelord :Brand; Brand Associations; Brand Equity; Word-of-mouth; Telecommunication; Varumärke; Varumärkesassociationer; Varumärkeskapital; Word-of-mouth; Telekommunikation;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar varumärkesassociationer samt dess påverkan på varumärkeskapital. Uppsatsen är genomförd som en fallstudie och undersöker hur det svenska telekommunikationsföretaget Tre tolkar konsumenters associationer till varumärket Tre. LÄS MER

  4. 4. Vårda kundrelationer i reklambranschen – individanpassning eller inte

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Frennhed; [2010]
    Nyckelord :kundvård; kundlojalitet; kundrelationer; reklambyrå; individanpassning; kundtillfredsställelse; lönsamhet; kundvärde; kundnärhet;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa förståelse för hur reklambyråer kan vårda sina kundrelationer. Uppsatsen behandlar även om behov och intresse finns att se varje kund som en individ med unika behov eller om alla kunder ska behandlas likadant av företaget. LÄS MER

  5. 5. Nyckeln till framgång med implementeringen av CRM

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Peter Larsson; [2003]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; framgångsfaktorer; implementering;

    Sammanfattning : Allt fler företag har börjat inse att marknadsföringens viktigaste syfte inte enbart är att få igenom enskilda affärstransaktioner utan även att skapa en stark lojalitet hos sina kunder och därmed erhålla långsiktiga affärsrelationer. Det förhållningssätt som har till syfte att stärka ett företags kundrelationer med stöd av IT kallas idag vanligtvis för Customer Relationship Management (CRM). LÄS MER