Sökning: "kundstrategier"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kundstrategier.

  1. 1. Avvecklingen av den manuella kontanthanteringen : En intervjustudie om kundernas uppfattningar om en banks alternativa tjänster.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE); Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ida Westin; [2014]
    Nyckelord :bank; manuell kontanthantering; samhället;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har teknologiska förändringar medfört att banker ändrat utformningen av sina tjänster. Pengar har digitaliserats och individer har minskat användningen av kontanter. LÄS MER

  2. 2. Kundstrategier för reklambyråer

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Erika Persson; [2011]
    Nyckelord :Kundrelationer; Kundstrategier; Kundvård; Kundlojalitet; Reklambyrå; Kundtillfredställelse; Relationsmarknadsföring; Kundfokus;

    Sammanfattning : Reklambranschen är ett typiskt exempel på en bransch där kundrelationer ofta är långvariga ochpersonliga. Att skapa strategier och metoder för hur dessa relationer ska vårdas kan vara avgörandeför en reklambyrås överlevnad. LÄS MER

  3. 3. CRM för Researrangörer - Ett sätt att uppfylla drömmar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniela Meza Reyes; Emma Niklasson; Tove Segergren; [2007]
    Nyckelord :customer relationship management; crm; resebranschen; researrangörer; relationsmarknadsföring; kundrelationer; företagskultur; organisation; teknologi; kunskap.; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund/Problem: Resebranschen blir alltmer konkurrensintensiv och kampen om kunderna hårdnar. Konkurrensen har inneburit att priserna också pressats och med små vinstmarginaler är det svårt för många researrangörer att överleva. LÄS MER

  4. 4. Kundrelationer och kundmått i bank

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Karlsson; Sara Karlsson; [2006]
    Nyckelord :Kundrelationer; kundmått; bank; konkurrensfördelar; kundstrategier; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en fallstudie av Nordea, Provinsbanken, Handelsbanken, Föreningssparbanken och SEB. Uppsatsen syftar till att undersöka hur banker arbetar med kundrelationer och vilka kundmått som används... LÄS MER

  5. 5. Outsourcing av kundservice : - kundrelationer i förändring?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anders Jonsson; Sanja Lennström; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur outsourcing av kundserviceaktiviteter förändrar kundrelationen och företagets möjligheter att implementera framtida kundstrategier. Som utgångspunkt har outsourcingteori ställts mot relationsmarknadsföringsteori. LÄS MER