Sökning: "kundstyrd timing"

Hittade 1 uppsats innehållade orden kundstyrd timing.

  1. 1. Smartphones som ny marknadsföringskanal : Nya möjligheter inom precision, segmentering och relationer

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Louise Fohlin; Emelie Franzén; [2011]
    Nyckelord :Mobile marketing; precision marketing; consumer driven timing; market segmentation; context; relevance; integrity; brand; consumer relationship; high interactive communication devices; Mobilmarknadsföring; smartphones; precisionsmarknadsföring; kundstyrd timing; segmentering; kontext; relevans; integritet; kundrelationer; interaktionsintensiva kommunikationsenheter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att öka förståelsen för hur samhällets och teknikens senaste utveckling har bidragit med nya marknadsföringskanaler och vad detta innebär för företags marknadsföringsstrategier. Med detta syfte som utgångspunkt har tre forskningsfrågor formulerats för att avgränsa forskningen än mer: Hur kan smartphones som marknadsföringskanal hjälpa företag att precisera sin marknadsföring till kunden? På vilket sätt har den nya mobila tekniken, i form av smartphones, påverkat företags segmenteringsmöjligheter? Hur kan ett företag använda sig av smartphones, som ett verktyg för att hantera kundrelationer? Metod: Uppsatsen är resultatet av en kvalitativ studie med en huvudsaklig induktiv inriktning. LÄS MER