Sökning: "kundtillfredsställelse"

Visar resultat 1 - 5 av 155 uppsatser innehållade ordet kundtillfredsställelse.

  1. 1. Logistikoptimering med 3PL-Integration

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Adam M. Seraj; [2024]
    Nyckelord :Logistics Optimization; Cost-effectiveness; Third-party Logistics; Economic Analysis; Logistikoptimering; Kostnadseffektivitet; Tredjepartslogistik; Ekonomisk analys;

    Sammanfattning :  Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER

  2. 2. Förtroende och lojalitet bland svenska privatbankkunder, en kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Mönefors; Mayada Azmirly; [2023]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att skapa en större förståelse för privatkunders förtroende och lojalitet till banker och att kartlägga sambandet mellan dessa begrepp. En fördjupning av begreppen förtroende och lojalitet genomförs. Studien kommer att använda en kvantitativ forskningsmetod med digitala enkäter delade på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. Kulturanalys av mättekniskt företag : Hur medarbetarnas kultur förhåller sig till de formella och uttalade värdena

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jacob Lejegård; [2023]
    Nyckelord :letter method; cornerstone model; internal customer satisfaction; culture; culture analysis; offensive quality development; organizational culture; brevmetoden; hörnstensmodellen; intern kundtillfredsställelse; kultur; kulturanalys; offensiv kvalitetsutveckling; offensivt kvalitetsarbete; organisationskultur;

    Sammanfattning : This study aims to examine the consistency between ascribed values and the prevailing culture in a company. The theoretical framework for the work consists of theories and concepts taken from offensive quality development and organizational culture. LÄS MER

  4. 4. E-servicekvalitet : En digital resa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Andreas Henriksson; Emelie Karlsson; Salina Tukue; [2023]
    Nyckelord :e-service; e-servicekvalitet; användarvänlighet; säkerhet; kundtjänst; digital; resebolag;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den ökade andelen digital närvaro som skett senasteårtiondena har medfört att flera företag med traditionella affärsmodeller,innefattande fysisk butiksförsäljning, fått ställa om hela sina verksamheter.För att på så sätt undvika att få sina verksamheter att gå under. LÄS MER

  5. 5. Vilka faktorer bör företag beakta vid utveckling av centrala butikskomplement? En kvantitativ studie om förväntningar och kundtillfredsställelse av IKEAs citybutiker och planeringsstudios

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alva Lindqvist; Hannah Carlsson; [2022-08-16]
    Nyckelord :Butikskomplement; förväntningar; kundtillfredsställelse; generationsteori; geografisk-; demografisk- samt psykografisk segmentering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER